Prema zvaničnim podacima koje Turistička organizacija opštine Budva dobija jednom sedmično neposredno od budvanskih hotelijera i iz sistema za prijavu boravka sa turističko-informativnih biroa koji se nalaze na teritoriji cjelokupne budvanske rivijere, u Budvi boravi 36.346 gostiju, što je za 22% više u odnosu na prethodnu sedmicu.

U hotelskom smještaju, u kojem boravi 15.674 turista najbrojniji su gosti iz Srbije, Izraela i Bosne i Hercegovine, a samo u ekskluzivnom hotelu „Splendid“ hotelske grupe „Montenegro stars“ odmaraju gosti iz skoro 70 zemalja svijeta.

Kada je u pitanju privatni smještaj prema podacima TO Budve, prijavljeno je 19.654 gosta. Turisti iz Srbije, Rusije, Ukrajine i Bosne i Hercegovine čine više od 70% od ukupnog broja.

Prema riječima Branke Džoganović, predsjednice Udruženja privatnih izdavalaca Crne Gore, popunjenost kapaciteta u privatnom smještaju nije još na očekivanom nivou.

„Trend rasta je primjetan svake sedmice,ali još uvijek nije na očekivanom nivou.Primjetna je i struktura gostiju koju ove godine mahom čini omladina. U određenom broju stanova borave porodice sa djecom, a u jednom broju apartmana bilježe se organizovani dolasci gostiju iz Srbije, BiH, Hrvatske, Rumunije, Ukrajine i Rusije, posredstvom turističkih agencija.“ – ističe Džoganović i dodaje da se cijena noćenja u privatnom smještaju ove godine nije povećavala, kao što se ističe u medijima, već da se, i u ovom periodu godine, može pronaći smještaj za 7 ili 10 eura, pa na više.

Protekle sedmice smo, na žalost, bili svjedoci izuzetno malicioznih i negativnih novinskih članaka, koji su situaciju u Budvi tokom ljetnje turističke sezone predstavljali neadekvatno i netačno. Žao nam je što je region reagovao na takav način, jer je Budva već decenijama prepoznata kao omiljena crnogorska destinacija brojnih turista sa upravo tih prostora. Činjenica je da, nakon veoma dobre predsezone na našoj rivijeri, glavna turistička sezona nije krenula tokom koji su očekivali prije svega izdavaoci privatnog smještaja, jer su hotelski kapaciteti u ovom trenutku popunjeni 90%. Isto tako je i činjenica da je svake sedmice primjetan porast broja gostiju, te da je naplata boravišne takse za 46% bolja u odnosu na prošlu godinu, što, između ostalog govori i o povećanoj odgovornosti naših sugrađana. Mnogobrojni razlozi su uzrokovali manji broj gostiju u privatnom smještaju i o njima se može govoriti, ne samo sa aspekta rata u Ukrajini ili COVID situacije, već prije svega ogromnog broja izgrađenih nerezidencijalnih stanova koji potencijalno ulaze u tzv. sivu zonu, za koju mi nemamo nadležnost da je kontrolišemo. To je bio i razlog više da, od početka ove godine, u javnost izađemo isključivo sa podacima o prijavljenim gostima koje dobijamo sa naših info biroa. Svjesni smo da je realna slika u našem gradu sigurno drugačija i da u ovom trenutku u Budvi boravi više gostiju od registrovanog broja koji mi objavljujemo“ – ističe Nemanja Kuljača, direktor Turističke organizacije opštine Budva i naglašava da je, u cilju rešavanja svih nedoumica potrebno da se sistemski uredi prijava boravka turista, odnosno da se smještaj koji se nalazi u „sivoj zoni“ uvede u legalne tokove.

„Želim da istaknem da turistička sezona u Budvi nije loša kakvom se predstavlja u javnosti, te da je do negativnih medijskih napisa došlo upravo zbog nepostojanja zvanične metodologije kojom bismo u okviru brojnog stanja „računali“ i goste koji borave u objektima kojima nije izdato rešenje o upisu u Centralni turistički registar. Zato je nemoguće u ovom trenutku praviti uporedne analize sa prethodnim godinama. Potrebno je da država utvrdi način kojim će se procjenjivati broj turista u objektima koji nisu primarno namijenjeni stanovanju, jer je jedino na taj način moguće imati tačne podatke o broju gostiju koji borave u Budvi, ali i cijeloj Crnoj Gori. Uređivanje ove oblasti ne ostavlja prostor za nagađanje i ne dovodi u zabludu javnost i medije, ali i naše sugrađane i cjelokupnu turističku privredu“ – kaže Kuljača.

Osvrćući se na navode u medijima koji su poslednjih dana isticali visoke cijene na području budvanske rivijere, direktor TO Budve je rekao da su zaposleni u ovoj organizaciji poslednjih dana vršili obimno istraživanje cijena svih vrsta usluga i ugostiteljskih ponuda i uporedili ih sa zvaničnim podacima koje su dobili od Udruženja ugostitelja Budve.

Istina je ipak drugačija od one koja je plasirana u medijima. Na najvećem broju budvanskih kupališta cijena plažnog mobilijara (dvije ležajke i suncobran) se kreće od 10 do 25 eura. Postoje i ekskluzivne lokacije gdje su ove cijene sigurno znatno više, ali one ne „mobilišu“ veći broj posjetilaca, već upravo klijentelu koja veoma dobro zna što ih očekuje. U najvećem broju naših kafea i restorana espreso se može popiti po cijeni od 1.20 do 1.80, nes kafa po cijeni od 2 do 3 eura, gazirana pića po cijeni od 2.40 do 3 eura, točeno pivo po cijeni od 2.50 do 3 eura. Kada je u pitanju hrana – pica - kao jedno od najpopularnijih ljetnjih jela košta od 6 do 15 eura, a porcija liganja oko 12. Pljeskavica u lepinji je između 2.5 i 4 eura, a giros na najvećem broju mjesta od 3 do 5. Parking u centru grada po dnevnoj tarifi iznosi 1 euro po satu, naravno pod uslovom da se pronađe slobodno mjesto, ali to je problem sa kojim se Budva suočava već godinama, poput drugih turističkih destinacija koje tokom ljetnjih mjeseci višestruko uvećavaju broj ljudi koji borave u destinaciji.“ – naglašava Nemanja Kuljača, direktor Turističke organizacije opštine Budva.

Promo