Nakon što je izgubio novčanik, čitalac Kurira vodi bitku u dokazivanju da je opljačkan i prevaren jer je nepoznata osoba neovlašćeno koristila njegovu platnu karticu

Sa ekspanzijom elektronskog bankarstva i plaćanja onlajn poslednjih godina raste i broj žrtava izvršenja neodobrenih transakcija s računa, a među njima je i Beograđanin koji je opelješen dok je spavao, i to za čak 700 evra!

Ovu neprijatnost doživeo je čitalac Kurira (ime i prezime poznato redakciji) koji trenutno vodi bitku u dokazivanju da je opljačkan i prevaren, kako bi uspeo da povrati novac koji mu je preko noći skinut s računa. Naime, njegova agonija je počela kada se 18. jula uveče vratio s puta i kada mu je, kako pretpostavlja, prilikom izlaska iz auta ispao novčanik.

Da ga nema, nije primetio sve do jutra, dok nisu počele da mu stižu SMS poruke za konfirmaciju za njega nepoznatog koda, što je odbijao. Tada je povezao šta se desilo. Onaj ko se novčanika dokopao nije uzeo samo novac već je počeo da koristi i njegove kartice...

Ako klijent nije kriv

Banka snosi gubitke iznad 3.000 dinara

Propisi Narodne banke Srbiji nalažu da banka, kao davalac finansijskih usluga, snosi sve gubitke klijenata iznad 3.000 dinara po osnovu izvršenja neodobrenih platnih transakcija. Međutim, banka je u obavezi da nadoknadi štetu klijentu samo ako prethodne nije uspela da dokaže, odnosno učinila izvesnim da korisnik, usled namere ili krajnje nepažnje, nije preduzeo sve razumne i odgovarajuće mere radi zaštite personalizovanih sigurnosnih elemenata kartice.

- Shvatio sam da mi nema novčanika i dokumenata. Vraćao sam film gde je mogao da mi ispadne i shvatio da je verovatno to bilo pored kola. Slučaj sam prijavio policiji i otišao u banku da prijavim reklamaciju na te transakcije koje su sporne. Transakcije su vršene u pola četiri ujutru, a s jedne kartice je taj koji je pronašao novčanik skinuo najpre dva puta po 279 dolara, pa jedan dolar, i potom 100 evra. Kupovao je i vršio transakcije novca preko sajtova koji ne traže 3D bezbednosni kod. To je radio s kartice na kojoj inače nisam imao mogućnost internet plaćanja - priča naš sagovornik i dodaje na šta je ta osoba trošila novac.

- Shvatio sam da je sav novac trošio na kupovinu na internetu. Kupovao je jednu od kriptovaluta, probao je čak i da naruči nakit u Srbiji, a da bi to uradio, morao je da ostavi podatke na sajtu, a plaćao je i igrice - priča ojađeni čovek i dodaje da se prevarant ni tu nije zaustavio.

- Našao je i moju drugu karticu, s koje je probao da izvrši tri transakcije. Jednu od 250 evra, drugu od 500 evra i treću od 70.100 dinara, ali je to odbio sistem banke. Meni je stizao kod tokom noći da to potvrdim, ali sam spavao, a kada sam se probudio i video sumnjive kodove, samo sam ih odbijao - kaže sagovornik Kurira i dodaje da čeka reakciju nadležnih organa.

Poskupele naknade

Nova kartica, novi trošak

Od početka godine u talasima su se nizala poskupljenja bankarskih usluga. Posebno su poskupele zamene kartica na inicijativu korisnika, koja iznosi i do 1.000 dinara, blokada kartice, a zatim odblokiranje, koje košta 300 do 500 dinara, koliko i promena pina za karticu.

- Iz banke mi je rečeno da moram da sačekam 15 dana jer utvrđuju sporne transakcije, a i policija radi na ovom slučaju. Nadam se da će mi novac biti vraćen - zaključuje on. Inače, ovo nije prvi put da bankarski račun nekog građanina bude hakovan ili pokraden, a svaki potrošač koji smatra da je žrtva prevare želi svoj novac natrag. Ukoliko banka ne prihvati reklamaciju klijenta, on uz dokaze da je pokraden može da se žali Narodnoj banci Srbije.

Suzana Trajković

Bonus video:

02:27
POTREBNI SU NAM BELI ŠEŠIRI U ODBRANI OD HAKERA! Stručnjaci o sajber napadima na Srbiju: ZAR SU ONI ZADUŽENI ZA ZAŠTITU?  Izvor: Kurir televizija