PIJANIM VOZAČIMA NI POLICIJA NIŠTA NE MOŽE! Major Kostić: Zakon ne predviđa kaznu za upravljanje čamcem POD DEJSTVOM ALKOHOLA
Stravična nesreća na Dunavu kod Grocke u kojoj je život izgubilo dvoje ljudi, otvorila je pitanja bezbednosti u rečnom saobraćaju.
Nesreća se dogodila kada je gliser udario u usidrenu baržu pri vožnji pod uslovima izuzetno smanjene vidljivosti u večernjim časovima.
Reporter Kurira Predrag Žambok uključio se u Jutarnji program Redakcija i od sagovornika, policijskog majora Miloša Kostića potražio odgovore na ova pitanja.
- Ne postoji razlika između rečnog i drumskog saobraćaja za policiju. Naše jedinice su 24 sata dnevno prisutne na plovnim rekama i brinu se o bezbednosti saobraćaja. Kontrolišemo sve, od nautičara do brodara koji su svakodnevno na rekama - rekao je Kostić na polčetku razgovora.
Dodao je šta je neophodno da bi neko lice moglo da bude aktivni učesnik rečnog saobraćaja.
- Da bi se upravljalo motornim vozilom na reci, potrebna je B kategorija koja se diobija u Lučkoj kapetaniji po adresi prebivališta.
Kada je reč o samoj nesreći, major Kostić je pojasnio šta se zapravo dogodilo.
- Činjenica je da barža je stajala usidrena i nije bila obeležena u trenutku kad je gliser u nju udario. Međutim, nezgoda je ipak posledica plovidbe koja nije bila bezbedna u datim uslovima.
Na kraju razgovora, major Miloš Kostić otkrio je poražavajuću činjenicu, to jest nemoć policije da sankcioniše bilo kog ko pod dejstvom alkohola učestvuje u plovidbi rekama.
- Za sada ne postoji zakonska kaznena odredba kad je reč o upravljanju plovilom pod dejstbvom alkohola. MUP je podneo zahtev za izmene zakona o plovidbi u lukama na unutrašnjim vodama. Očekujemo da će ova inicijativa biti prihvaćena i da ćemo moći da sankcionišemo sve koji ne poštuju propise.
Kurir.rs
Bonus video:
"INTERES ZA VRAĆANJE U SRBIJU SVE VEĆI" Predsednik Vučić: Oko Božića plan za povratak ljudi iz dijaspore