NA DESETINE KURIRA DNEVNO ZAVRŠI SA OGREBOTINAMA I PRELOMIMA: Ovo je glavni razlog!
Desetine kurira povrede se svakog dana u Srbiji zbog bahate vožnje bicikla ili motora dok žure da što brže dostave hranu i ostalu robu!
Kršeći saobraćajne propise, "sekući" automobile i vozeći u suprotnom pravcu ili trotoarom, samo u Beogradu 20 do 30 dostavljača dnevno završi sa poderotinama i uganućima, a pojedini sa ozbiljnim prelomima ruku i nogu, kažu u firmama koje angažuju kurire za dostavu.
Ne važe pravila
Slično je iu drugim gradovima Srbije, što potvrđuje i poslednji slučaj iz Niša, kada je šesnaestogodišnji dostavljač hrane podleteo pod džip i zadobio lakše povrede glave i nosa. To je, međutim, samo jedan od primera "divljanja“ po ulicama dostavljača hrane na biciklima u želji da što brže isporuče robu klijentima. Tu je i slučaj iz Pančeva kada je dostavljač biciklista usred bela dana otpozadi udario automobil na raskrsnici dok je na semaforu bilo crveno svetlo!
I sami građani svakodnevno mogu da se uvere da neki od njih voze kontrasmeru, kao i van obeleženih staza, a sve češće i po trotoarima.
- Tačno je da se naši dostavljači na biciklima često povređuju, pošto smo stalno na vezi sa njima, znamo za sve povrede, uganuća i iščašenja ruku i nogu, prelome... Mi im ne tražimo da krše saobraćajne propise. Oni tako voze na ličnu odgovornost... - kažu u jednoj kompaniji za dostavu.
Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja kaže da postoji ozbiljan problem kada su u pitanju dostavljači na biciklima zato što oni smatraju da za njih ne važe pravila. Tu prvenstveno mislim na prolazak na crveno svetlo, "sečenje“ trake, vožnju u jednosmernim ulicama...
Ponašaju se kao da u saobraćaju postoje samo oni i niko drugi osim njih. Automobili i motocikli imaju tablice, a bicikli ih nemaju i na sistemima za detekciju prekršaja ne mogu da se identifikuju - objašnjava Okanović.
On ističe da veliku odgovornost snose i kompanije koje ih angažuju. Na pitanje kako je ovaj problem regulisan u inostranstvu on odgovara da i u Evropi muku muče sa ovim problemom.
- I u inostranstvu je to veliki problem. Britanci razmišljaju da uvedu registar- ske oznake za bicikle za dostavu baš zbog problema koji postoji sa biciklistima u saobraćaju - navodi Okanović.
Prema njegovim rečima, ovde je interes za zaradu potpuno prevladao nad interesom za bezbednošću u saobraćaju.
Gledaju u telefon
- Oni žure da dostave što više u određenom vremenskom periodu, tačnije žure da zarade što više novca. Izuzetno cenim ljude koji se bave tim poslom jer su pitanju vredni momci i devojke. Ali ovde imamo ozbiljan problem. Sa jedne strane je interes zarade, a sa druge imamo interes bezbednosti.
Ispada da je u ovom slučaju bezbednost potčinjena zaradi, što ne sme da se desi. Problem je što, dok zarađuju za sebe, ugrožavaju i druge u saobraćaju - zaključio je Okanović.
Profesor Dalibor Pešić sa Saobraćajnog fakulteta ranije je naveo da postoji nekoliko razloga zbog kojih su biciklisti koji dostavljaju robu sve veća opasnost na putevima.
- Oni ne nose kacige, voze malo po kolovozu, malo po trotoaru, čas čekaju na semaforu, čas prolaze na crveno. Takođe, mnogi ne voze pažljivo jer gledaju u telefone kako bi našli željenu ulicu. Zbog svega toga često se događaju nezgode.
Znam za nekoliko ozbiljnih sudara u gradu. Jedan biciklista, u želji da što pre stigne do odredišta, išao je malo kolovozom malo trotoarom, i kada je video da ide na pešake, naglo se vratio na saobraćajnicu i udario u vozilo. Na sreću, nije poginuo, ali je povreden - naglašava Pešić.
Kurir.rs/ Informer
Bonus video:
PONOSAN SAM NA SRBIJU KOJU NIKO NE MOŽE DA ZAUSTAVI: Vučić se oglasio iz Zemun Polja - Dve firme htele da odustanu od radova zbog hajke, ali sam ih vratio!