ZIMSKE GUME POSKUPELE 20 ODSTO, SKUPLJA I MONTAŽA! Stručnjaci upozoravaju: Kupite što pre, sledi NOVI SKOK CENA, a ovo su kazne
Letnje pneumatike je potrebno skinuti do 1. novembra jer se ne smeju koristiti ako je na kolovozu sneg, led ili poledica. I montaža je sad znatno skuplja
Zimske gume su u odnosu na prošlu godinu poskupele čak za 20 odsto, a po svemu sudeći, njihova cena će još da raste. Poskupeće i cene vulkanizerskih usluga i montaža guma. Zato prodavci pneumatika savetuju vozačima da što pre ispune ovu obavezu!
Od 1. novembra pa do 1. aprila naredne godine po Zakonu o bezbednosti u saobraćaju ukoliko se na kolovozu nalaze sneg, led ili poledica, vozači moraju imati sva četiri zimska pneumatika. Montaža guma prošle godine iznosila je između 500 i 1.000 dinara po točku, a sada, izvesno je, iznositi od 750 do 1.500 dinara po točku. U proseku najjeftinije nove gume su otprilike 5.000 dinara, dok one skuplje mogu koštati i više od 20.000 dinara.
Marko Lacmanović iz jednog prestoničkog servisa kaže za Kurir da će cene guma i dalje rasti, iz razloga što rastu cene nafte, plina, električne energije, sirovina...
- Najmanje su poskupeli premijum brendovi (gudjir, danlop, kontinental, mišlen), a najviše su poskupele jeftine (badžet) gume, tako da se sad smanjila razlika u ceni između jeftinih i skupih. Najbolje je da onaj ko je sada u mogućnosti kupi letnje gume za sledeću godinu kako bi izbegao poskupljenja. Ulazimo u ritam kao za odmore, nije ista cena ako uplatiš odmor u januaru i junu - ističe Lacmanović.
On dodaje da je guma "sava" oznake 225/45/r17 prošle godine koštala do 7.900, a da je sada od 9.000 do 9.500 dinara. Ugradnja za ovaj profil po točku se kreće od 900 do 1.200 dinara.
- Zimske gume treba staviti čim temperature krenu da padaju ispod sedam stepeni jer letnje gume gube svoja svojstva. Trenutno nema nekih gužvi, ali od 1. oktobra očekujemo početak gužvi bez obzira na vremenske uslove. Ukoliko budu neke restrikcije struje, to bi uveliko moglo da oteža i produži vremenski interval zamene penumatika. Moguće je i da će se dešavati da neki proizvođači zaustave proces proizvodnje (nedostatak gasa, električne energije), što će onda uticati ne samo na cenu već i na nedostatak na tržištu guma pojedinih brendova - upozorava sagovornik Kurira.
Lacmanović ističe da će rasti i cena montaže guma, jer je materijal koji se koristi pri ugradnji poskupeo (tegovi, ventili), kao i alat koji se koristi pri montaži i same mašine i dizalice.
- Poskupelo je i njihovo održavanje. Problem nam je i radna snaga, vrlo malo ljudi je zainteresovano za ovaj posao - žali se Lacmanović:
- Veliki problem je i nelojalna konkurencija. Savetujem vozačima da traže fiskalni račun za uslugu kod vulkanizera jer na taj način su i klijenti zaštićeni za neke reklamacije, sa druge strane mi plaćamo porez državi, što je osnov svega.
Kurir.rs/ Mina Branković
Bonus video:
"INTERES ZA VRAĆANJE U SRBIJU SVE VEĆI" Predsednik Vučić: Oko Božića plan za povratak ljudi iz dijaspore