Kružni tok za mnoge nerešiv problem. To naročito važi za vozače koji ne voze često u Beogradu, a onda kada stignu do Slavije, Bogoslovije, ili Autokomande na primer, počinje preznojavanje.

Većina zna za osnovno i "sveto" pravilo - vozilo koje je već u kružnom toku ima prednost u odnosu na automobile koji nailaze. Ali zašto je to tako? Vrlo jednostavno, jer je to samo poštovanje najosnovnijih pravila saobraćaja.

- Ne postoji poseban član zakona koji propisuje pravila saobraćaja koja važe u kružnom toku - objašnjava Boban Miliković, zamenik načelnika Saobraćajne policije, koji je gostovao u emisiji SAT plus.

1342567.jpg
Foto: Printscreen Youtube SAT

Na ulazu u kružni tok postoji obrnuti trougao koji jasno propisuje da se nailazi na ulicu sa prvenstvom prolaza. Svakako, ako na ulazu u kružni tok nema obrnutog trougla, onda prednost ima vozilo koje ulazi u kružni tok, iako su ovakve situacije u Srbiji prava retkost.

- Ova dva znaka zapravo obavezuju vozače koji nailaze da propuste vozilo koje je već u kružnom toku. Jedino ako dva vozila istovremeno ulaze na različite ulaze u kružni tok, to je dozvoljeno, iako su ovakve situacije veoma retke - dodaje Milinković u razgovoru sa Mladenom Alvirovićem, urednikom emisije SAT...

kruzni-tok.jpg
Foto: Printscreen

Ukoliko se, na primer 3 vozila kreću paralelno u tri trake i hoće da izađu na isti izlaz, ponovo važe saobraćajna pravila, pa se najpre isključuje vozilo koje je najbliže izlazu, a ostali automobili menjaju trake, najpre auto u srednjoj traci, a potom i auto u krajnjoj levoj.

Međutim, najveća nedoumica je na Trgu Slavija, od kako su pre nekoliko godina iscrtane nove horizontalne linije. Naime, ista pravila važe i ovde, odnosno prestrojavanje iz trake u traku.

slavija-2.jpg
Foto: Printskrin / SAT

Traka može da se veoma brzo promeni, na primer iz desne u srednju, praktično da se "preseče", ali samo ako se vozač uveri da je ta radnja bezbedna. Ipak, jedno pravilo je izuzetak na Slaviji i odnosi se na vozila javnog gradskog prevoza, kom pripadaju i taksisti.

slavija.jpg
Foto: Printskrin / SAT

- Obodna stranom kružnog toka rezervisana je za autobuse, tramvaje, ali i taksiste koji su deo javnog gradskog prevoza. Dakle ako su oni u kružnom toku, oni imaju prednost na sva vozila, bez obzira da li ulaze, ili izlaze iz kružnog toka - pojašnjava zamenik načelnika Saobraćajne policije.

(Kurir.rs)