10 KLJUČNIH SAVETA KAKO DA BEZBEDNO VOZITE PO KIŠI: Kako ukloniti STRAH, izbeći SUDAR, kad KOČITI, A EVO ŠTA AKO PROKLIZATE
Meteorolozi za naredne dane najavljuju obilnije kiše, što je uvretira u nadolazeći snežni talas na koji ćemo, bar prema njihovim prognozama, sačekati još neko vreme. A da ovo vreme nije baš neko, složićete se. Pogotovo, sigurni smo, mnogi će pomisliti da je baš grozno vreme za vožnju.
Ne vole ljudi da voze po kiši, neki su čak i uplašeni, pa stoga ne čudi što se u većim gradovima stvaraju gužve čim počne da pada. U Beogradu bukvalno nastaje kolaps. Ali i na otvorenom mora da se bude pažljiv, na autoputevima.
Ali to su normalni jesenji uslovi za vožnju iako upravljanje vozilom po kiši ili jakom pljusku može biti jedna od najtežih situacija i sve to je direktno povezano sa većom stopom saobraćajnih nesreća.
Ipak, postoji neki deset ključnih stvari koje mogu olakšati snalaženje u takvim uslovima.
1. Sačekajte da kiša prestane
Može da zvuči kao da se neko zeza, ali zaista ukoliko nema potrebe da sedate za volan - i nemojte! Sačekajte da se vreme bar malo poboljša, da ako ništa drugo pljusak prestane. Bolje je i odložiti putovanje ako ste nesigurni nego se upuštati u rizik.
2. Sve na kolima mora da funkcioniše
Važno je znati da sve na automobilu ispravno radi, jer to posebno u lošim vremenskim uslovima može glavu da sačuva. Farovi moraju obavezno da su ispravni kao i zadnja svetla, ali i svetla za maglu. O brisačima i da ne govorimo! Ništa manje nije bitno ni stanje pneumatika, jer loše gume slabo prijanjaju na mokar kolovoz.
3. Vozite sporije Uvek je pri vožnji bitno porilagoditi se stanju na putevima, a kad je kiša morate biti posedno oprezni. Smanjena brzina je imperativ po kišnom vremenu.
4. Uključite svetla za maglu
Ukoliko su vremenski uslovi jako loši i vidljivost smanjena, uključite svetla za maglu. To će povecati vašu sopstvenu vidljivost ali i sposobnost drugih vozača da vide vaš automobil na putu.
5. Koristite brisače
Ovo se naravno podrazumeva, ali neki ljudi zaborave da uključe brisače po slabijoj kiši. Brzina brisača vetrobrana večine automobila je podesiva za čišćenje vlage sa stakla u slaboj magli ili pri jakom pljusku. Na raspolaganju uvek imate i nekoliko proizvoda koje možete koristiti za staklo, kao što su raspršivači koji odlažu sakupljanje kišnice.
6. Bezbedna udaljenost između vozila Držite veću udaljenost izmađu vašeg vozila i automobila ispred vas. Zaustavni put vašeg vozila je duži po kiši i zato je bitno održavati udaljenost od prosečne dužine nekoliko automobila do vozila ispred vas.
7. Ne kočite naglo Izbegavajte naglo i jako kočenje. Pokušajte da usporite vozilo tako što ćete skinuti nogu sa papučice za gas ranije nego što biste to inače uradili, u pripremi za usporavanje ili zaustavljanje. Ne koristite tempomat kako bi vaša pažnja pri korišćenju gasa i kočnice bila usklađena.
8. Pazite na bare
Pazite na veće bare, jer vožnja kroz vodu može dovesti do toga da izgubite vuču i skliznete po površini puta. Da biste to izbegli budite oprezni i vozite polako, ili ako je moguće zaobiđite velike bare. Inače, čim je stvorena bara na puti postoji mogućnost da je tu neka veća rupa, pa možete ozbiljno da oštetite kola.
9. Čuvajte se proklizavanja
Volan nikada ne okrećite naglo zbog mogućnosti proklizavanja. S volanom, papučicom gasa ili kočnice po kiši uvek budite nežniji nego po suvom vremenu.
10. Izbegnite "vodeni čep"
Do pojave "vodenog čepa" dolazi kad se voda ispred vaših guma skuplja brže nego što je težina vašeg automobila može odbaciti. Zbog pritiska vode, kada dođe do obilne kiše, vaš automobil se podiže i klizi po tankom sloju vode između vaših guma i puta. "Vodeni čep" na taj način uzdiže gumu na sloj vode, pa gume tada nisu više u stanju da prenesu na ulicu vučnu silu ili silu kočenja.
Kurir.rs
SKANDAL! HRT POZVAO NA UBISTVO VUČIĆA! Traže obaranje predsedničkog aviona iznad Beograda, poslanici Evropskog parlamenta se SMEJU U STUDIJU