Riba je namirnica koja u potpunosti zasluženo važi za jednu od nutritivno najbogatijih, zbog visokog procenta omega 3 masnih kiselina, vitamina i minerala, ali s obzirom na njenu visoku cenu, često se ne nalazi na našim trpezama. Međutim, u periodu posta i slava, izbor gotovo da ne postoji i za pripremu slavskog šarana sada treba izdvojiti budžet koji je gotovo kao za božićnu praseću pečenicu.

Najprodavanija riba za vreme božićnog i uskršnjeg posta je šaran, koji je dostigao rekordnu cenu od 749 dinara po kilogramu, a proizvođači do kraja godine najavljuju novo poskupljenje. Međutim, najjeftinijeg 100% domaćeg šarana možete naći u IDEA, Roda i Mercator prodavnicama za 599,99 dinara, a u svim RODA MEGA radnjama za 579,99 dinara.

aleksandar-djokic.jpg
Foto: Promo

Aleksandar Stajčić, direktor DTD ribarstva i potpredsednik Grupacije za ribarstvo pri PKS kaže da su svi problemi na koje ovaj sektor ukazuje godinama došli na naplatu, te da smo sada svedoci i nepopularnih cena koje su dodatno opterećenje za potrošače. Stajčić odgovara da je šaran koji je trenutno u ponudi dobrog kvaliteta, ali da je važno da potrošači ribu nabavljaju na proverenim mestima kako bi bili sigurni da je kontrolisana, najbolje iz domaćih ribnjaka.

U "Merkatoru S" kažu da je upravo živ šaran 100 odsto domaćeg porekla iz ribnjaka u Somboru najprodavaniji i trenutno ima najpovoljniju cenu od 599,99 dinara, odnosno 579,99 u RODA MEGA objektima. Pored šarana, pastrmka je drugi najprodavaniji artikal kod ovog maloprodavca.

„Kada je reč o cenama, aktuelna svetska kriza je uticala na to da proizvođačke cene sveže ribe porastu za oko 30 odsto, što je znatno uticalo na prodaju sveže ribe tokom cele godine. Uprkos tome, na potražnju sveže ribe utiču i akcijske cene, a kompanija Mercator-S se trudi da artikle koji su najtraženiji konstantno ima na akcijskoj ceni, jer na taj način nudimo potrošačima pristupačniju kupovinu“, izjavio je Aleksandar Đokić, direktor sektora svežeg mesa iz kompanije Mercator-S.

(Promo)