Zdravije i čistije okruženje za mlade teniske nade
Deca u akciji ozelenjavanja sportskih terena
Beograd je ovih dana dobio 400 novih sadnica različitog četinarskog i listopadnog drveća i drugih biljnih kultura u akciji ozelenjavanja koju drugu godinu zaredom sprovodi Nestlé Srbija. Ovog puta, tokom Nestlé nedelje sadnje, u glavnoj ulozi bili su mladi teniseri koji su učestvovali u sadnji i stvaranju „fabrika“ čistog vazduha oko terena na kojima treniraju.
O tome šta Nedelja sadnje donosi našim sugrađanima i kako doprinosi širim ekološkim ciljevima kompanije razgovaramo sa Marjanom Davidović, generalnom direktorkom kompanije Nestlé za Srbiju, Crnu Goru i Severnu Makedoniju.
Prošle godine, Nestlé je posadio 225 Pančićevih omorika duž celog Bulevara Milutina Milankovića, gde je sedište kompanije. Zašto ste sada odabrali teniske terene?
U vreme kada se suočavamo sa neminovnim klimatskim promenama, izuzetno je važno da preduzimamo korake koji će nam obezbediti sigurnu i zdravu budućnost. Prateći globalne ciljeve kompanije, zalažemo se za ozelenjavanje područja u kojima poslujemo, naročito kada se radi o gusto naseljenim urbanim sredinama sa velikim intenzitetom saobraćaja.
Naša prošlogodišnja inicijativa sadnje četinara duž Bulevara Milutina Milankovića bila je početak godišnje tradicije kroz koju želimo da se odužimo lokalnoj zajednici u kojoj poslujemo.
U Nestlé-u čvrsto verujemo da su mladi budućnost društva i zbog toga naročitu pažnju moramo da obratimo upravo na njih. Samo u proteklih 11 godina, više od 120.000 osnovaca iz čitave Srbije imalo je priliku da kroz program „ZdravoRastimo“ sa nama nauči osnove pravilne ishrane i da se informiše o važnosti redovne fizičke aktivnosti.
Ozelenjavanjem gradskih kvartova stvaramo zdravije okruženje za mlade sportiste i naše sugrađane. Svi smo svesni značaja zelenila u urbanim sredinama. Jedno odraslo drvo godišnje apsorbuje i do 30 kg ugljen-dioksida i proizvede oko 20 kg svežeg kiseonika, što je dovoljno za dvoje ljudi, dok krošnja filtrira do 100 kg prašine, uključujući i sitne PM čestice koje nastaju nepotpunim sagorevanjem fosilnih goriva. Upravo iz ovih, prevashodno zdravstvenih, razloga je važno da deca koja sportske aktivnosti često upražnjavaju na otvorenom prostoru budu okružena prirodnim „proizvođačima“ čistog vazduha.
Kako ozelenjavanje i pošumljavanje doprinose ciljevima kompanije u pogledu održivosti?
Naš krovni cilj je da do 2050. godine dostignemo neto nultu emisiju gasova sa efektom staklene bašte. Šume su nam dragoceni saveznik zato što iz atmosfere eliminišu otprilike 2,6 milijardi tona ugljen-dioksida svake godine. Kao dom za 80% kopnenih vrsta, takođe su ključ za očuvanje biodiverziteta. Na globalnom nivou naš cilj je da do 2030. godine posadimo 200 miliona stabala u oblastima iz kojih nabavljamo sastojke i da na taj način doprinesemo eliminaciji 9,3 miliona tona ugljen-dioksida iz atmosfere. Pomažući u očuvanju i obnovi prirodnih ekosistema i poboljšavajući poljoprivrednu proizvodnju, želimo da ostvarimo pozitivan uticaj na ljude, prirodu i klimu, a kao najveća prehrambena kompanija na svetu imamo i tu odgovornost.
Da li i u Novoj godini planirate slične akcije u našoj zemlji?
Uvek verno osluškujemo ono što nam poručuje okolina. Nepobitno je da su se ekološke teme našle u žiži interesovanja javnosti u prethodne dve godine. Naši potrošači su danas svesniji nego ikad o uticaju koji kompanije imaju na životnu sredinu i svoje poverenje žele da daju onima koji vode računa o svojim postupcima. Kao najveći proizvođač hrane i pića na svetu, Nestlé ne samo da ima obavezu, već i odgovornost da predvodi akcije koje će doprineti očuvanju okoline i borbi protiv klimatskih promena i nastavi da širi svest o ovoj temi.
To što su u ovoj poslednjoj akciji mladi dali svoj doprinos i to sa velikim oduševljenjem i željom da nauče nešto novo nas ohrabruje da u 2023. godini pomerimo lestvicu i nađemo pravi način da za njih i sve nas nastavimo da stvaramo zelenije i zdravije okruženje.
Pomno ćemo pratiti razvoj 400 posađenih sadnica i pažljivo birati partnere sa kojima sarađujemo. Nije nam cilj da zasadimo drveće i da to bude u medijima, već da to isto drveće zajednica održava, zaliva i voli, da mu omogućimo da raste, a da krošnje budu sve veći i bolji gradski filter za čist i zdrav vazduh.
U tom smislu, nismo angažovani samo u glavnom gradu, već pomažemo i našim dobavljačima širom Srbije u uvođenju procesa regenerativne poljoprivrede, koji podrazumevaju upravo i pošumljavanje. Do sada je samo u Kanjiži zasađeno oko 1.300 stabala od 2021. godine, koja štite useve od sunca i vetra.
Promo tekst
"PONOSAN NA SRBIJU I NJENE USPEHE, ČESTITAM GRAĐANIMA!" Vučić podelio snimak novog auto-puta između Kruševca i Vrnjačke Banje (VIDEO)