RODITELJI KOJI DECI KUPUJU NOVE AUTOMOBILE OVDE NAJČEŠĆE GREŠE: Mitrović otkrio top 8 modela automobila za početnike (FOTO)
Za vozače početnike je najvažnije da savladaju svoje strahove, da ne dozvole da ih iko ometa u vožnji, dok roditelji koji kupuju prvi automobil deci greše u tome jer se opredeljuju za vozila koja imaju veći gabarit i težinu misleći da su takva vozila sigurnija od manjih gradskih vozila, kaže za Kurir Saša Mitrović, head vertikale auto-moto i nautika na oglasniku Sasomange.
- Za vozače početnike najvažnije da znaju da vožnja u auto-školi nije ni najmanje slična vožnji bez instruktora u kolima koja nisu obeležena znakovima auto-škole i samim tim ne upozoravaju ostale učesnike u saobraćaju da je reč o neiskusnom vozaču početniku. Nalepnica sa slovom "P" nije uočljiva sve dok se sasvim ne približite sa zadnje strane, a sa prednje strane i bokova vozila je ni nema.
Kad krenete u samostalne vožnje, uvidećete da tek tada doživljavate vožnju uslovljenu situacijama na putu i uslovima saobraćaja. Najvažnije u celom tom procesu je da sagledavate celokupnu situaciju oko sebe i naučite da predvidite greške drugih vozača, jer učestvovanje u saobraćaju je proces u kom se uvek otvara mogućnost nečije greške, pa i vaše - priča nam Mitrović i dodaje:
- Savladajte sve svoje strahove, koncetrišite se i vozite u svakoj mogućoj prilici koju imate, jer kvalitet svakog vozača karakteriše praksa i iskustvo u preko 90 odsto slučajeva. Nemojte dozvoliti da vas iko ometa u vožnji svojom saobraćajnom nekulturom tako što će nepristojno gestikulirati, svirati sirenom da ubrzate ili mu se sklonite s puta jer on negde žuri... Vi vozite svoju vožnju u skladu s propisima i ne obraćajte pažnju na takve nekulturne vozače.
Prema njegovim rečima, roditelji koji su deci kupili vozilo većeg gabarita i težine brzo uvide da su takva vozila daleko teža za upravljanje, manevrisanje i prestrojavanje u gradskoj gužvi, kao i za parkiranje.
- Takođe su daleko veći potrošači od manjih gradskih vozila A i B segmenta, skuplja su za redovno i vanredno održavanje, a usled zakonskog ograničenja od 80 kW snage ujedno su i inertnija pri naglom dodavanju gasa, što je u nekim situacijama neophodno. Bezbednost vozača početnika je imperativ u kupovini vozila za njega, a ostale tehničke karakteristike i opremljenost vozila dolaze iza toga - objašnjava naš sagovornik.
Dodaje i da na internetu možete naći mnogo informacija i recenzija o bezbednosti brendova automobila, kao i svakog modela pojedinačno, jer iako se radi o istom brendu vozila, na testiranju nisu svi modeli prošli sa odličnim ocenama i maksimumom zvezdica bezbednosti.
- Jedna od najvažnijih stvari je da izaberu prvi automobil u skladu sa svojim dosadašnjim iskustvom. Kada govorimo o izboru menjača, prednost svakako treba dati manuelnom menjaču jer drži pažnju i fokus vozača na saobraćaju, a pomaže i razvoju psihomotornih radnji vozača. Ne treba zaboraviti da je automatski menjač skup rezervni deo automobila, zahteva redovno održavanje, a eventualne popravke su vrlo zahtevne i skupe.
Kako nam se dilema oko izbora vozila uglavnom svodi na dizel ili benzinski agregat, za početnika svakako preporučujem benzinski agregat usled manje kvarova i lakše dostupnosti delova i majstora. Daleko su uravnoteženiji što se tiče ubrzanja i kočenja, a za nijansu veću potrošnju benzina u odnosu na dizel kompenzuju nižom cenom goriva.
Mitrović ističe i da najbolji auto ne postoji kao kategorija kupovine te i da se treba fokusirati na automobile u najboljem stanju, a to je moguće samo servisnim pregledom vozila uz uvid u prethodno servisno održavanje.
- Osnovna podela je da li ste se opredelili za nov ili polovan automobil, a u oba slučaja bih preporučio kasko osiguranje u prve dve godine, kao i neki od paketa pomoći na putu gde su uključene male popravke vozila na licu mesta i nekoliko šlepovanja godišnje ukoliko je neophodno vozilo prebaciti do servisa. Druga podela zasnivala bi se na vrednosti kupljenog vozila.
Skuplja luksuzna vozila sa svojim aktivnim sistemimasigurno povećavaju ukupnu bezbednost vozača početnika, ali sa druge strane onemogućavaju vozača da se navikne na ukupne uslove saobraćaja jer se počne previše oslanjati na njih i gubi fokus i koncentraciju na situaciju oko sebe, što ometa sam proces navikavanja na saobraćaj - objasnio je Mitrović i dodao:
- Preporuka je krenuti s jeftinijim vozilom skromnije opreme, slične onoj koju ste imali i u vozilu auto-škole, a nakon dve godine i dobijanja punovažne vozačke dozvole možete uzeti šta god želite u skladu sa svojim mogućnostima.
Kurir.rs/ A. K.
"INTERES ZA VRAĆANJE U SRBIJU SVE VEĆI" Predsednik Vučić: Oko Božića plan za povratak ljudi iz dijaspore