OD 1. SEPTEMBRA NOVI PREDMET ZA ĐAKE OSNOVNIH ŠKOLA! Stručnjaci otkrili: Predavaće psiholozi, BIĆE OZBILJAN PREDMET
Od 1. septembra đaci od petog do osmog razreda u okviru slobodnih nastavnih aktivnosti koje se odnose na izborne predmete među kojima su Građansko vaspitanje i Verska nastava dobijaju i Vrline i vrednosti.
U zavodu za unapređenje obrazovanja kažu, da je ideja da predavanja budu interaktivna da ih drže psiholozi i pedagozi. Profesori za sada imaju određene rezerve prema predlogu budući da još nema jasnog plana kako sve to treba da se primeni u praksi.
Pravednost, poštenje, tolerancija, solidarnost, empatija...i tu spisku vrlina nije kraj, o njihovoj važnosti, značaju za formiranju zdrave ličnosti đaci osnovnih škola od ove školske godine trebalo bi više da uče.
Slobodne nastavne aktivnosti daju slobodu đacima da sami odaberu koji od ponuđenih programa ih najviše zanima. Vrline i vrednosti, tako je barem osmišljeno mogu da predaju psiholozi i pedagozi budući da su najkompetentniji.
- Mislim da je sjajno da predaju psiholozi budući da su obučeni za rad sa decom za interaktivni pristup naročito na ove teme značaj vrlina, razumevanja... i slično. Isto što bi bio dodatn plus je sto bi svakako približilo psihologa i psihologiju deci i razbilo uvreženo mišljenje da se kod pshihologa ide po kazni - rekla je Dragica Mihajlović, psiholog.
Prosvetari ne misle da bi uvođenjem novih vanastavnih aktivnosti đaci bili kažnjeni dodatnim obavezama, ali imaju određene rezerve kako predavanja zapravo treba da izgledaju. Ističu da do sada nisu videli nastavne planove i da kada uvodite novine u školi morate da čujete mišljenja đaka, roditelja i profesora.
- Mi se zalažemo da budu izuzetno stručni ljudi ali ne sme da bude kao Građansko i da može svako da predaje u nedostatku časova, kako bi neko primao novce, prema tome ovo je veoma ozbiljan predmet, predmet koji svima nedostaje, moralne vrednosti su totalno pale - rekao je Milorad Antić, Forum Srednjih škola.
Da bi se taj pad moralnih vrednosti zaustavio mnogi obrasci ponašanja naročito u javnom prostaru moraju da se menajaju, kažu psiholozi.
- Ono što se pokazalo i u drugim državama kada se razgovaralo na ove teme iako je o njima slušao određen broj đaka jako su uticali na svoje vršnjake prenosili svoje znanje, jasnije prepoznavali nasilje i uticali da se to zaustavi i slično - rekla je Dragica Mihajlović psiholog.
U Zavodu za unapređenje obrazovanja predlagaču Vrlina i vrednosti kao nove slobodne nastavne aktivnosti, kažu da taj program nije podskup Građanskog vaspitanja već da decu uči filantropiji, razlici između agresivne i pasivne komunikacije, iznošenju stava zasnovanom na argumentima, napadanju problema a ne osobe.
Izbor o predavanju koje žele da slušaju slobodnoj nastavnoj aktivnosti po svemu sudeći đaci će doneti tek kada škola sama odabere šta će biti njena ponuda.
Kurir.rs
"SRBIJU I NJEN RAZVOJ NE SMEMO DA ZAUSTAVIMO" Oglasio se Vučić i poslao snažnu poruku: "Daću sve od sebe u naredne dve godine..." (VIDEO)