VESIĆ UČESTVOVAO U TRCI OKO KALEMEGDANA: Ovo je sećanje na dan kad su veliki šampioni jurili Beogradom (FOTO)
U Beogradu je organizovana revijalna auto-moto trka "Beogradski gran-pri 2023 - kružna trka oko Kalemegdana", događaj posvećen istorijskoj gran-pri trci koja je prethodila današnjim trkama Formule 1, a održanoj u Beogradu 3. septembra 1939, samo dva dana nakon što je Nemačka napala Poljsku, čime je počeo Drugi svetski rat.
Originalnu trasu oko Kalemegdana prešlo je 20 istorijskih vozila iz muzeja i privatnih kolekcija iz Italije, Srbije i Slovenije, koja su prethodno bila izložena na platou ispred paviljona "Cvijeta Zuzorić". Bilo je tu automobila kakvi su voženi pre 84 godine, ali i nešto savremenijih - atrakcija kako za Beograđane, tako i za brojne turiste koji su u nedelju obilazili taj deo prestonice.
Trku, koja bi trebalo da preraste u novu tradiciju Beograda, otvorila su vozila "alfa romeo" i "bugati", u kojima su bili ambasador Italije Luka Gori i ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić, te generalni sekretar Auto-moto saveza Srbije (AMSS) Milan Nikolić. "Bugati" je pre 84 godine vozio Boško Milenković, jedini Srbin koji je tada izašao na crtu Nemcima i Italijanima, pošto su prethodno zbog izbijanja ratnih sukoba odustali vozači iz Francuske i Mađarske.
Vesić je podsetio da je trka 3. septembra 1939. bila organizovana povodom rođendana Petra II Karađorđevića, obeleženog tri dana kasnije.
- Trku je na ulicama posmatralo više od 100.000 ljudi, a Beograd je tada imao 300.000 stanovnika. Bila je to velika stvar za Srbiju, to je bilo kao kada bi ih danas bilo 700.000. Održana je u čast maloletnog kralja Petra, a najzaslužnija za organizaciju bila je njegova majka, kraljica Marija, koja je bila reli vozač. Takmičila se i pobeđivala iako je bila kraljica. Pobeđivala je muškarce i takmičila se skoro do smrti, a tu svoju ljubav prenela je na kralja Petra - rekao je Vesić i podsetio da su u toj trci učestvovala i četiri velika šampiona i da je među vozačima bio i najveći italijanski as u istoriji Tacio Nuvolari:
- Bila je to njegova poslednja velika pobeda. To je još jedna veza između Srbije i Italije, a u njegovom muzeju čuva se trofej Politike osvojen u Beogradu i ispisan ćirilicom. Pre nekoliko godina u Beogradu je održana i parada oldtajmera u znak sećanja na tu veliku trku.
Vesić je izrazio zadovoljstvo što je u trci učestvovao i "bugati" kojim je upravljao Milenković.
Ambasador Italije Luka Gori poručio je da ovaj izuzetni događaj predstavlja spoj sporta, tehnologije, kulture i istorije, koji se realizuje povodom prve beogradske međunarodne auto-moto trke, organizovane 1939. u kompleksnim uslovima.
- Trka, koja je i dokaz čvrstog prijateljstva dve zemlje, ujedno je prilika da se svi podsetimo izuzetnog događaja, kao i da se oda počast Taciju Nuvolariju, koji je tada pobedio. Italija ima zlatnu istoriju velikih konstruktora i vozača automobila i motocikala koji su postavili bazu industrije okrenute ka inovaciji i postavljanju novih ciljeva. Po završetku jučerašnje trke učesnicima su dodeljene specijalne nagrade.
Kurir.rs
NA ISTOM ZADATKU Vučić ih uċutkao rezultatima, pa potegli ljubitelje stranih para CRTU da vređa! Vlast nazvali ološem i udaraju najniže - NA PREDSEDNIKOVOG SINA