OD DANAS SAOBRAĆAJCI MOGU DA ODUZIMAJU VOZILA, I NE SAMO TO: Detaljan spisak novih pravila za vozače u Srbiji! Veće i OVE KAZNE!
IzmeneZakona o bezbednosti saobraćaja na putevima, koje je Skupština Srbija usvojila prošle nedelje, od danas stupaju na snagu, čime su se stekli uslovi da počnu da se primenjuju odredbe na osnovu kojih će se privremeno oduzimati vozila zbog najtežih prekršaja.
Zakon o bezbednosti saobraćaja prvi put predviđa opciju privremenog oduzimanja vozila do pravosnažnog okončanja sudskog postupka protiv vozača koji je u poslednje dve godine osuđivan za teže prekršaje.
Dva izuzetka
- Kada se radi o privremenom oduzimanju vozila, to je novina, međutim, treba napomenuti da je u dužem vremenskom periodu ova ideja provejavala. Ova izmena nalaže da se vozaču, ukoliko načini teži prekršaj, a to su članovi 229 i 230, privremeno oduzima vozilo kao predmet izvršenja. Ovu meru treba doživeti kao takvu da se vozaču oduzme opasno sredstvo jer se pokazalo da on nepropisno, nesavesno i nebezbedno upravlja tim vozilom - objasnio je za Kurir televiziju pukovnik Zlatko Belencan, pomoćnik načelnika Uprave saobraćajne policije.
Istakao je da se neće svima oduzimati vozilo, te naveo u kom slučaju se to može izbeći:
- Neće se svima oduzimati vozilo. Ukoliko je to iznajmljeno ili firmino vozilo, onda će se voditi računa o titularu imovine. U slučaju da vozač rukovodi firminim vozilom, neće se firmi oduzeti vozilo, već će se ona obavestiti da njen zaposleni upravlja sa, recimo, težim prekršajima i da ih je opet izvršio. Fokus je da se vodi računa o najbezobzirnijim vozačima, koji su izvršili najteže prekršaje.
Pomoćnik direktora Agencije za bezbednost saobraćaja Mirko Koković veruje da će ove izmene doprineti bezbednosti u saobraćaju i da će uticati na svest pojedinaca.
U Srbiji 250.000 trotineta
- Smatram da se ne isplati praviti prekršaje, već da nastojimo da promenimo loše navike. Ovih dana smo imali atipične saobraćajne nesreće, koje su neobjašnjive. Bilo je nekoliko gorućih tema, u planu je da se piše nov zakon, ali ove stvari nisu mogle da čekaju to. U Srbiji ima negde oko 250.000 trotineta, a njihovo učešće u saobraćaju nije bilo utvrđeno, to je moralo hitno da se reši. Regulisana je oblast pod kojim uslovima, na kojim površinama i ko sme da upravlja električnim trotinetima- rekao je Koković za Kurir televiziju.
On je naveo i propisane kazne za različite vrste udesa:
- Za nanošenje lakših telesnih povreda propisana je kazna od 30.000 do 300.000 dinara ili kazna zatvora od 30 dana do tri godine. Za nanošenje teških telesnih povreda propisana je kazna od jedne do osam godina zatvora, a za nanošenje smrtnih povreda kazna je od dve do 12 godina. Treba to ponavljati i apelovati.
Kurir.rs
PONOSAN SAM NA SRBIJU KOJU NIKO NE MOŽE DA ZAUSTAVI: Vučić se oglasio iz Zemun Polja - Dve firme htele da odustanu od radova zbog hajke, ali sam ih vratio!