"TO JE MRTVOROĐENA USTANOVA OTKAKO JE NAPRAVLJENA" Pilipović o instituciji Zaštitnika pacijenata: Loša situacija oduvek i zauvek!
Već četiri godine u bolnicama i domovima zdravlja ne postoji Zaštitnik pacijenata. Ukinut je tokom korone, a posle toga, ostala je praksa da, ako imate primedbu, morate da se žalite mejlom ili da odete lično u sekretarijat za zdravstvo.
Iz ovoga je verovatno jasno da oni najuporniji, koji ne odustanu od komplikovane procedure već na prvom koraku, odgovor na žalbu verovatno će čekati nedeljama ili mesecima.
Na šta se pacijenti najviše žale i kako da dođu do pravde ukoliko imaju osnova za svoje žalbe otkrio je predsednik Udruženja pacijenata Srbije, Savo Pilipović, dok je gostovao u "Pulsu Srbije".
- Problem sa ustanovom Zaštitnika prava pacijenata je što ne funcioniše otkako je napravljen. To je jedna mrtvorođena ustanova koja nikada nije funkcionisala kako treba. Prvo je bilo u zdravstvenim ustanovama, a onda smo imali situaciju da lekari neće da idu protiv kolega, što je potpuno logično i razumljivo. Potom je to prebačeno na lokalnu samoupravu, što je u teoriji zvučalo bolje, ali u praksi je pokazalo loše rezultate. Predstavnici lokalne samouprave koji su bili predodređeni da rade taj posao, jednostavno ga nisu radili - započeo je Pilipović, pa dodao:
- Sve u svemu, mi imamo tu lošu situaciju oduvek i zauvek. Problem je u celom sistemu zdravstvene zaštite u Srbiji. Dakle, mi stalno slušamo kako je pacijent u središtu tog sistema, ali nije, ako ćemo realno.
Kurir.rs
Bonus video:
PONOSAN SAM NA SRBIJU KOJU NIKO NE MOŽE DA ZAUSTAVI: Vučić se oglasio iz Zemun Polja - Dve firme htele da odustanu od radova zbog hajke, ali sam ih vratio!