AUTOMOBILI SVE ČEŠĆE GORE NA PUTEVIMA, TEHNIČKI TO NE MOŽE DA SE PREDVIDI: Evo šta je uzrok, a ovo je savet STRUČNJAKA!
Sve češće se mogu videti jezivi snimci automobila u plamenu na srpskim putevima! Vozači jedva izvuku živu glavu, a uzrok samozapaljenja vozila uglavnom su nestručna popravka i prepravka!
Vatrogasne službe godišnje prosečno ugase oko 400 požara na automobilima, vozilu je potrebno šest do sedam minuta da izgori, a protivpožarni aparat je obavezan u svakom automobilu. Taj aparat može uspešno da ugasi svaki početni požar, ali česte su situacije da buktinja proguta automobil za veoma kratko vreme.
- Prilikom bilo koje montaže i demontaže bilo kog dela sa auta potrebno je da se nosači instalacije i instalacija vrate na predviđene pozicije da bi se sprečio kontakt instalacije sa pomerajućim delovima da ne bi došlo do kratkih spojeva. Generalno, požar nije vezan za starost automobila, ali su svakako šanse za to manje na mlađim automobilima - ističe Vladimir Jelić, auto-električar.
Kaže da je veća mogućnost da do požara dođe na automobilima koji su ranije učestvovali u sudaru ili imali neko oštećenje i na kojem nije vraćeno sve na svoje mesto.
- Usled pregrevanja automobila manja je mogućnost da dođe do paljenja vozila, kad se to desi, može, recimo, pući neko crevo, auto će dimiti, ali se neće zapaliti. Benzinac je sam po sebi zapaljiviji od dizelaša. Vozači benzinaca eventualno mogu da obrate pažnju na oštećenje na vodovima goriva (na crevima). Pored benzina i dizela, imamo alternativna goriva metan i plin, tu su dosta veći pritisci i dosta je veća izloženost da se bilo šta zapali - navodi Jelić.
Naglašava da se na tehničkom pregledu ne može uočiti da li će doći do požara na automobilu, odnosno da se ta mogućnost predvidi.
- Instalacija prolazi kroz cela vozila, velikom delu tih instalacija je nemoguće prići i samim tim nije izvodljivo da se predvidi neki potencijalni problem. Savet za vozače je da na dve godine posete auto-električara da se odradi revizija i da se pregledom spreče potencijalni problemi - savetuje i dodaje:
- Imali smo slučajeve u kojima je bukvalno bačena instalacija i usled te temperature auto se zapalio. Takođe smo imali slučaj na benzincu da crevo od goriva nije bilo stegnuto kako treba i benzin je došao na auspuh i nastao je požar. Bilo je situacija da je tokom sudara došlo do presecanja instalacije i da je izbio požar. Na novijim dizel-vozilima dešavalo se da se zapale zbog regeneracije DP filtera i njegovog zapušenja, usled čega dolazi do povećanja temperature.
Kurir.rs/ Mina Branković
VUČIĆ RAME UZ RAME SA SVETSKIM LIDERIMA: Predsednik na Samitu Evropske političke zajednice o ozbiljnim izazovima i sukobima sa kojima se suočava ceo svet (FOTO)