U cilju unapređenja bezbednosti saobraćaja na državnim putevima JP "Putevi Srbije" pokrenulo je projekat integracije savremenih tehničkih rešenja iz oblasti ITS (Inteligentnih transportnih sistema) u postojeći sistem upravljanja putevima.

putevi-srbije2.jpg
Foto: Putevi Srbije

Projekat se sprovodi na državnom putu IB reda broj 23 i podrazumeva postavljanje "pametnih" saobraćajnih znakova koji će učesnicima u saobraćaju, u zavisnosti od karaktera promena uslova vožnje, preporučiti najbezbedniju brzinu kojom se njihovo vozilo može kretati u trenutnim uslovima (uslovi puta, vremenski uslovi i uslovi u saobraćajnom toku), saopštili su "Putevi Srbije".

putevi-srbije3.jpg
Foto: Putevi Srbije

Kada nastane nepovoljna promena uslova vožnje, recimo jaka kiša u kombinaciji sa smanjenom vidljivošću, jakim vetrom i gužvom u saobraćajnom toku, pametni saobraćajni znak samostalno izračunava i smanjuje preporučenu brzinu na najbezbedniju brzinu za trenutne uslove vožnje, uz pomoć sledećih senzora koji prikupljaju podatke iz okruženja:

putevi-srbije.jpg
Foto: Putevi Srbije
  • Senzor za merenje vidljivosti,
  • Senzor za merenje brzine vetra,
  • Senzor za merenje koeficijenta prijanjanja na kolovozu
  • Senzor za detektovanje gužve u saobraćajnom toku

Inače, državni put IB reda broj 23 se prostire na ruti Pojate - Kruševac - Kraljevo - Preljina - Čalak - Požega - Užice - Čajetina - Nova Varoš - Prijepolje - državna granica sa Crnom Gorom (granični prelaz Gostun).

Kurir.rs

Bonus video:

02:00
BOŽOVIĆ: Dozvoljena brzina od do naplatne rampe u Beogradu iznosi 80 km/h, to nije AUTO-PUT Izvor: Kurir televizija