ŠTA POKAZUJE NALEPNICA NA ELEKTRIČNOM TROTINETU? Ovo će morati da imaju svi koji upravljaju njima, počev od 15. juna (VIDEO)
Vozači električnih trotineta uskoro će moći da se voze gradom samo ako na svojim dvotočkašima budu imali posebnu nalepnicu. Kako je najavilo Ministarstvo unutrašnjih poslova, na snagu stupaju nova pravila, zahvaljujući kojima bi trebalo da se poboljša bezbednost učesnika u saobraćaju.
Vožnja električnim trotinetom kao ovim sada, bez nalepnice koju je izdala Agencija za bezbednost saobraćaja, biće moguće samo još do 15. juna. Nakon toga, što se kaže, pevaće se druga pesma. Na snagu stupaju nova pravila.
Vožnja električnim trotinetima u našoj zemlji uređena je dopunama Zakona o bezbednosti saobraćaja od prošle jeseni. Ovog proleća, otišlo se korak dalje i bliže uredila ova oblast. Jedno od novih pravila jeste i upotreba posebne nalepnice.
- Šta nam pokazuje ta nalepnica? Pokazuje da konkretno određeni trotinet ne premašuje zakonom propisane tehničke karakteristike, a to je pre svega da je najveća nominalna snaga elektromotora koji ga pokreće, odnosno da nije veća od 600 vati ili 0,6 kilovata, zatim da je najveća nominalna brzina 25 kilometara na čas i da je najveća težina samog trotineta, praznog trotineta 35 kilograma - kaže Mirko Koković, pomoćnik direktora Agencije za bezbednost saobraćaja.
Električni trotineti moći će da se voze na biciklističkim stazama, pešačko-biciklističkim stazama ili biciklističkim trakama. Ako toga nema, može se ići kolovozom, uz desnu ivicu, tamo gde je brzina kretanja ogranmičena na 30 kilometara na čas za maloletne vozače tj. 50 kilometara na čas za punoletne. Prvobitna ideja bila je da se ide trotoarom brzinom do pet kilometara na čas.
- Međutim, odustalo se od te ideje zato što su pešaci jedna od najugroženijih kategorija u saobraćaju. Od 500, u proseku, smrtno stradalih lica u saobraćaju na putevima Republike Srbije čak 26 odsto čine pešaci. Iz tog razloga, da bismo zaštitili pešake, a trotinet nije naivno vozilo, to je lako elektrovozilo, koje po definiciji pokreće elektromotor, koje ima mehanički upravljač, bez mesta za sedenje, sa najmanje dva točka, tako da je to vozilo koje može čak i da nanese teške telesne povrede, a može da izazove i saobraćajne nezgode sa fatalnim ishodom - dodaje Koković.
Lazar iz Beograda električni trotinet vozi već pet godina. Kako kaže, nije siguran koliko će najavljena pravila biti efikasna. Međutim, za njega nema sumnje da vožnja električnim trotinetom po kolovozu dovodi do povreda i da je neophodno urediti kuda trotineti mogu da idu.
- Vozači, sami po sebi, neće uvek moći da vode računa o trotinetima, tako da taj deo da oni budu na kolovozu baš skroz neuređeno mislim da je dosta problematičan i biće dosta problema, dok trotoarom mislim da je bolje bilo da se ostavi jedna i druga mogućnost, ali da se uvede red trotoarom kojom brzinom da se vozi. Što se tiče kaciga i osvetljenja, kaciga ne znam koliko će stvarno pomoći, kažu da hoće, ne znam, ali videćemo - kaže Lazar.
Od ostalih pravila vredi izdvojiti obavezu nošenja reflektujućeg prsluka po mraku, zabranu korišćenja slušalica i audio uređaja na oba uva tokom vožnje. Na električnom trotinetu neće smeti da se vozi više osoba, a vozač će prilikom prelaženja ulice morati da siđe sa trotineta i da je pređe pešice. Poslednje, ali ne i najmanje važno – ko ne bude imao nalepnicu Agencije za bezbednost saobraćaja na svom trotinetu, moraće da plati kaznu od deset hiljada dinara.
Zabranjeno preuzimanje dela ili čitavog teksta i/ili foto/videa, bez navođenja i linkovanja izvora i autora, a u skladu sa odredbama WMG uslova korišćenja i Zakonom o javnom informisanju i medijima.
Kurir.rs/Vuk Uskoković
Bonus video:
VUČIĆ RAME UZ RAME SA SVETSKIM LIDERIMA: Predsednik na Samitu Evropske političke zajednice o ozbiljnim izazovima i sukobima sa kojima se suočava ceo svet (FOTO)