VLADIMIR LUČIĆ: Telekom posluje impresivno, konkurencija da se pozabavi svojim problemima!
Telekom Srbijaiz godine u godinu, iz kvartala u kvartal, nastavlja da nadmašuje sve rekorde po broju novih korisnika, ostvarenim prihodima i profitu, a sledeći ciljevi su da dobijemo bar milion korisnika u dijaspori i napravimo 3 milijarde evra prihoda, izjavio je danas generalni direktor najuspešnije srpske kompanije Vladimir Lučić!
Izveštaj o poslovanju Telekoma Srbija u 2023. nedavno je objavljen i rezultati su impresivni: prihodi veći od 2 milijarde evra, sa povećanjem od čak 41 odsto u odnosu na 2022, operativni profit EBITDA preko milijardu evra, a neto dobit takođe rekordnih oko 420 miliona evra.
Osnova za sve ovo je snažan rast broja novih korisnika - 200.000 u mobilnoj telefoniji i preko 150.000 u uslugama televizije i interneta.
Ujedno, Telekom se svrstao u najmanje zadužene kompanije u industriji telekomunikacija na globalnom nivou, sa dugom koji je 2,3 x EBITDA i, prema rečima generalnog direktora Vladimira Lučića, "više nikada neće rasti preko tri".
- Istakao bih i da u ovom trenutku imamo više stotina miliona evra na računu, što govori o izuzetnoj likvidnosti kompanije. Poslovni podaci za prvi i drugi kvartal ove godine pokazuju da ćemo biti još uspešniji, sa dvocifrenim rastom u svim ključnim segmentima. Euribor pada, pa će finansiranje biti još povoljnije, cena struje za industriju je smanjena, dok su obaveze za fudbalske lige uglavnom sve plaćene. Međutim, ono što je najvažnije i što me posebno fascinira jeste da stalno dobijamo nove korisnike. Iako smo u Srbiji skoro stigli do broja od 1,3 miliona, a na nivou Telekom Srbija Grupe smo na 11,4 miliona, i jedno i drugo imaju stalni trend rasta. Sa projektom za dijasporu, odnosno međunarodnim širenjem kompanije, značajno ćemo povećati broj korisnika mobilne telefonije i televizije, za najmanje milion, i tu nam je cilj da ukupni prihodi dostignu 3 milijarde evra - poručio je Vladimir Lučić za TV Prva.
Kako je objavljen finansijski izveštaj Telekoma Srbija za 2023. tako su, preko medija u vlasništvu direktne tržišne konkurencije, krenuli novi napadi. Ništa neobično, s obzirom na to da kontinuirana negativna kampanja protiv nacionalnog operatera traje već šest godina, od početka velikog projekta transformacije kompanije.
- Svake godine kreću iste prozivke, isti napadi. Konkurencija se, zloupotrebom medija čiji je vlasnik, više bavi našim finansijskim izveštajima nego sopstvenim, što prilično jasno sugeriše da imaju ozbiljan problem. Uostalom, svi naši podaci o poslovanju su apsolutno transparentni, dok se njihovi vode kao tajna. Varaju se da će napadima da nas zaustave ili uspore u razvoju, najbolja potvrda za to su upravo činjenice o izuzetno uspešnom poslovanju Telekoma, kojima pokušavaju da manipulišu, ali i to im sve teže ide, jer je istina ipak samo jedna. U svemu ima i dosta licemerja, pa su nas pre pola godine napadali zbog prodaje antenskih stubova, što su učinili i oni sami, kao i 90 odsto evropskih operatera, a sada govore da nam je zbog toga porastao profit. Potvrđeno je da je prodaja stubova bila odličan poslovni potez, u pravom trenutku i sa najboljom cenom, a nama bi čak i bez toga profit bio veći za 10 odsto - objasnio je Lučić.
Prvi čovek Telekoma je uputio i jedan važan savet konkurenciji.
- Preporučujem konkurenciji, i to ne prvi put, da se manje bave Telekomom, a da se mnogo više pozabave sopstvenim problemima. U prvom kvartalu 2024. zabeležili su ponovo ozbiljne gubitke, pada im i profitabilnost, imaju preko 7 milijardi evra obaveza, raste im zaduženost po osnovu obveznica, gube korisnike u Srbiji. Ali, ovo nećete moći da vidite u njihovim medijima, koji se bave samo napadima na Telekom Srbija i manipulativnim prikazivanjima stanja u našoj kompaniji, a mi smo za to vreme sve jači i jači - upozorio je Vladimir Lučić.
Punih šest godina protiv Telekoma se vode kampanje, koje nisu samo medijske, već i lobističke i političke, pa je pomenuta konkurencija, između ostalog, čak pokušavala da raskine ugovore koje nacionalna kompanija ima sa velikim finansijskim institucijama - naravno, bez uspeha.
- Samo prošle godine, koja je globalno bila finansijski veoma teška, uspostavili smo partnerstva sa najuglednijim svetskim imenima poput Bank of Amerika, Dojče banke, EBRD, Svetske banke, a trenutno, kao jedini operater iz cele Evrope, dogovaramo saradnju sa američkom državnom Eksim bankom. Tu je od ranije i Evropska investiciona banka, s kojom čak proširujemo saradnju. Svi oni pokazuju da veruju u našu strategiju razvoja i biznis plan, pritom čak ne traže bilo kakve garancije, jer znaju da je Telekom Srbija glavni operater na celom Zapadnom Balkanu i jer su ubeđeni da će tako i ostati - poručio je Lučić.
O snazi Telekoma, kako je dodao, govore i ekskluzivna partnerstva sa najvećim svetskim igračima poput Amazona i Vodafona, a koliko su izuzetni ugled i uticaj kompanije govori i činjenica da se sa uspehom odbranila od maksimalno agresivnih napada Kurtijeve administracije na Kosovu i Metohiji.
- Veoma sam ponosan i na poslovanje Arena Čenels Grupe, na čelu sa njenim direktorom Nebojšom Žugićem, koja je apsolutni medijski lider u regionu i posluje sve uspešnije, sa odličnim rastom prihoda od prodaje sadržaja drugim operaterima i marketinga. Vrednost celog Telekoma Srbija je višestruko porasla, za šta imamo čvrste dokaze, i uspešno prerastamo od nacionalnog i regionalnog lidera u veliku i uspešnu međunarodnu kompaniju - zaključio je generalni direktor srpskog Telekoma Vladimir Lučić.
Bonus video:
VUČIĆ RAME UZ RAME SA SVETSKIM LIDERIMA: Predsednik na Samitu Evropske političke zajednice o ozbiljnim izazovima i sukobima sa kojima se suočava ceo svet (FOTO)