Naša Ljubica je videla erupciju aktivnog vulkana uživo: Otputovala u Gvatemalu, a onda doživela nešto što će pamtiti celog života
Foto: Tik Tok Printscreen, ljubicaboljevic

moć prirode

Društvo -

Naša devojka Ljubica Boljević popela se na jedan od najviših vulkana u Gvatemali i imala je priliku da odatle vidi ono što malo ko doživi u svom životu - erucpiju susednog vulkana uživo.

foto: Tik Tok Printscreen, ljubicaboljevic

Ona je na Tik Toku gde ima nalog "ljubicaboljevic" ispričala šta je sve doživela i kako je izgledala ova avantura koju će pamtiti do kraja života.

- Popela sam se na jedan od najviših vulkana u Gvatemali. Ali, to nije sve! Videla sam erupciju susednog aktivnog vulkana uživo. Ljudi moji, ovo je iskustvo koje ću pamtiti zauvek - započela je ona priču.

Avantura je počela već u šest ujutru kada su se putnici našli sa vodičima. Morali su se dobro pripremiti jer je plan bio da jedno veče prespavaju na vulkanu.

foto: Tik Tok Printscreen, ljubicaboljevic

- Prvo smo otišli na dorucak, a nakon toga su nas pokupili autobusi i odvezli do podnožja vulkana odakle krećemo na našu turu pešačenja. Od početka je bilo jako teško s obzirom da smo prvih sat vremena išli po jakom suncu i sve vreme uz brdo - priča ona i dodaje da se uz brdo penje čak šst sati:

- Ponela sam oko četiri litara vode s obzirom da se penjemo na 4.000 metara nadmorske visine. Ovde se jako teško diše i hidratacija je najbitnija. Često smo pravili pauze i svi smo poneli proteinske čokoladice i slične grickalice. Kada su nam rekli da će ručak biti za pola sata, svi smo bili motivisani i požurili smo da dođemo do mesta gde je pauza za ručak.

foto: Tik Tok Printscreen, ljubicaboljevic

Kada je došlo vreme za pauzu, svi su, kaže, bili presrećni. Većina je već bila "mrtva umorna". Srećom, od te tačke ih je čekalo nešto manje od sat vremena do kampa.

- I stižemo u kamp. Imamo pogled na vulkan Fuego, a to je zapravo aktivni vulkan koji eruptira prosečno pet puta u sat vremena. Sedeli smo i uživali u pogledu. A nakon 45 minuta, vodič je došao i rekao nam da oni koji nisu umorni mogu da idu na dodatnu turu - odnosno da se popnu na brdo bliže vrhu vulkana - kaže Ljubica.

Iako umorna, iz straha da nešto ne propusti, odlučila je da ide.

foto: Tik Tok Printscreen, ljubicaboljevic

- U grupi je bilo 30 ljudi, a samo nas 10 je odlučilo da ide na ovu dodatnu turu. I moram vam reci to je bila jedna jako glupa odluka. Uglavnom, popeli smo se na vrh. Kada smo došli tamo, nismo mogli da stojimo na nogama i stvarno nikada u životu nisam osetila jači vetar. Morali smo da sednemo sa jedne strane vulkana gde je bilo lakše disati. Čekali smo da padne mrak da bismo videli erupciju i lavu izbliza, međutim bili baksuzi. Vreme je bilo užasno. Oblaci su nas okružili i uopšte nismo mogli da vidimo lavu, tako da smo se bukvalno popeli za džabe i mučili ni za šta - priča ova devojka.

Najgore od svega je, kaže, što su se do kampa vraćali po mrklom mraku. Samo sa lampama na glavi. Preumorni i pregladni. Ali, zato su na povratku u kamp videli neverovatan prizor. Vulkan je eruptirao, crvena lava se spuštala niz njega, ostavljajući posmatrače bez daha.

foto: Tik Tok Printscreen, ljubicaboljevic

- Napokon smo je videli. Iako smo bili mrtvi ovo nas je jako obradovalo. Nismo mogli da spavamo do nekih 1-2 sati ujutru jer je erupcija vulkana jako glasna. Svaki put smo ustajali da vidimo lavu zato što je to stvarno izvanredno i prilika koju ne dobijete puno puta u životu.

Već u pola 4 ujutru, vodič ih je probudio i rekao da je vreme da se penju na još jedan vrh sa kojeg će gledati izlazak sunca. Ljubica je bila vrlo umorna od prethodnog dana i pešačenja.

- Mislila sam da ću se svakog trenutka onesvestiti. Ali, kad smo stigli do vrha i kad sam videla izlazak sunca, rekoh sebi: "Čoveče, pa kad ćeš imati priliku da gledaš izlazak sunca sa vrha vulkana i 4.000 metara nadmorske visine?!". Vetar je i ovde bio užasan. Nismo mogli da dišemo. Međutim, sve je to vredelo - ispričala je ova devojka koja voli putovanja.

Bonus video:

00:21

PRORADIO VULKAN NA FILIPINIMA: Nekoliko hiljada ljudi evakuisano

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti