Izdvajanja za obrazovanje i dalje suviše mala i česte promene u politici izražavaju diskontinuitet reformi, njihovo nedovoljno organizovanje i osmišljenost

BEOGRAD - Predlog strategije razvoja obrazovanja u Srbiji do 2020. godine nastavnike smatra ključnim akterima obrazovnog procesa, ali ne predviđa sistem napredovanja i nagrada, rekao je danas generalni sekretar Sindikata radnika u prosveti Srbije Hadži Zdravko Kovač, povodom 5. oktobra, Svetskog dana nastavnika.

Nastavnici su najvažniji u obezbeđivanju kvalitetnog obrazovanja, ali u strategiji nema predloga kako će kvalitet biti nagrađen i kako dobre nastavnike zadržati u obrazovanju, navedeno je u saopštenju Kovača, koji je podsetio na istraživanje po kojem su nastavnici nedovoljno iskorišćena snaga u našem obrazovanju.

Istraživanje je sproveo Institut za pedagoška istraživanja (IPI) u kojem je 1.800 nastavnika iz 150 škola ocenjivalo kreiranje i sprovođenje obrazovnih politika kroz tri obrazovne reforme u proteklih deset godina.

Većina priznaje razočaranost reformama i izneverena očekivanja, ali suprotno gotovo uvređenom mišljenju, nastavnici su zadovoljni svojim poslom i otvoreni za promene, podseća Kovač na rezultate istraživanja.

Ono čime nisu zadovoljni je, pored lošeg materijalnog položaja na koji se ne može mnogo uticati, nedovoljna uključenost u promene, navodi Kovač.

"Nastavnici žele da budu uključeni u kreiranje reformi, jer je njihovo iskustvo iz svakodnevnog rada neiscrpan izvor mnogih ostvarivih ideja, istakao je on.

Kovač smatra da su izdvajanja za obrazovanje i dalje suviše mala i da česte promene u politici izražavaju diskontinuitet reformi, njihovo nedovoljno organizovanje i osmišljenost.

"Naravno, primanja nastavnici smatraju nedovoljnim, ali više od toga ih opterećuje sve više administrativnog rada u kojem gotovo da se gubi suština obrazovnog procesa", naveo je Kovač povodon Dana nastavnika.

Svetski dan učitelja proglasile su Ujedinjene nacije 5. oktobra 1993. godine, a njegov cilj je da istakne i naglasi ulogu učitelja u obrazovanju i razvoju dece i istakne principe i preporuke o položaju učitelja i nastavnika.