Novi sistem obuke vozača koji se primenjuje od danas obuhvatiće 40 časova teorijske nastave, polaganje testa iz prve pomoći i obaveznih 40 časova praktične obuke

BEOGRAD - Direktor Komiteta za bezbednost saobraćaja Damir Okanović izjavio je da će nova obuka vozača koja se primenjuje od danas, a čija cena bi mogla da dostigne i oko 1.000 evra, biti bolja od prethodne, koja je loša i stara 20 godina.

"Cilj je bio da se napravi novi sistem obuke koji će dati bezbednog vozača. Sistem koji se do juče primenjivao star je 20 godina i on je definitivno loš. Ako pogledate statistiku saobraćajnih nezgoda po godinama vozačkog staža, ubedljivo najveći broj saobraćajnih nesreća izazovu vozači u prvoj godini", rekao je Okanović.

Novi sistem obuke vozača koji se primenjuje od danas obuhvatiće 40 časova teorijske nastave, polaganje testa iz prve pomoći i obaveznih 40 časova praktične obuke, a kako najavljuju pojedine auto-škole, to bi buduće vozače moglo da košta i oko 1.000 evra. Okanović je rekao da cena najviše zavisi od Vlade Srbije, koja će propisati minimalnu cenu praktičnog i teoretskog časa.

"Neke auto-škole spekulišu da bi jedan čas mogao da košta i 10 evra, što bi podiglo cenu obuke na oko 800 evra, plus polaganje ispita, što bi bilo oko 1.000 evra", kazao je Okanović.

On je naveo da će testovi sada biti javni i da će se teoretski deo polagati na računarima. Prema njegovim rečima, ubedljivo najčešće žrtve i izazivači saobraćajnih nezgoda su mladi vozači i njima je potrebno posvetiti najviše pažnje kako bi bili pravilno edukovani. Kandidati koji su obuku počeli po starim propisima moraće da je završe do 25. januara, a ako to ne urade, polagaće po novim i skupljim pravilima.