Broj aktivnih učesnika i onih koji su zdušno podržavali bojkot prelazi 5.000, a prema našim podacima, 15.000 građana prvog, i preko 25.000 potrošača u druga dva dana, saopštio NOPS

BEOGRAD - Hipermarketi su bili prinuđeni da za tri dana bojkota skoro za polovinu smanje broj otvorenih kasa u odnosu na uobičajenu praksu, saopštila je danas Nacionalna organizacija potrošača Srbije (NOPS), organizator te akcije. NOPS je ranije pozvao građane da 30. i 31. oktobra i 1. novembra bojkotuju sve hipermarkete u Srbiji, optužujući trgovce da su povećanje poreza na dodatu vrednost (PDV) "beskrupulozno" iskoristili da značajno povećaju cene artikala za najširu potrošnju.

Kako su istakli, u to su bile uključene i osnovne životne namirnice na koje je stopa PDV-a ostala nepromenjena.
NOPS je istakao da je broj otvorenih kasa u hipermarketima bio prepolovljen čak i u popodnevnim časovima, u takozvanom "špicu", u doba dana kada je pritisak na prodavnice veći.

"Broj aktivnih učesnika i onih koji su zdušno podržavali bojkot prelazi 5.000, a prema našim podacima, 15.000 građana prvog, i preko 25.000 potrošača u druga dva dana, bilo je odlučno u uzdržavanju od kupovine", ističu u NOPS. Nakon prvog organizovanog bojkota hipermarketa u Srbiji, koji je tokom tri dana koordinisan i oglašavan uglavnom preko društvenih mreža fejsbuk i tviter, građani Srbije su pokazali da je njihova potrošačka svest ubedljiva i da su potrošači u Srbiji sve aktivniji u ostvarivanju svojih prava, navedeno je u saopštenju.

Zahvaljujući, pre svega, društvenim mrežama, o bojkotu je svakodnevno bilo informisano do 250.000 ljudi, a među njima aktivnih učesnika kroz komentare, sugestije ili podršku, bilo je više od 30.000.
Iz ovog bojkota je, takođe, izraslo nekoliko srodnih, pokrenutih od strane samih građana, koji pozivaju na kupovinu direktno od proizvođača, na princip formiranja grupa solidarne kupovine ili na konstantno uzdržavanje od kupovine svake srede u neograničenom trajanju.

"Sve to nam daje za pravo da budemo zadovoljni podrškom građana i njihovim aktivnim učešćem, kao dokazom da se glas potrošača više ne može ignorisati i da je stvorena kritična masa koja će u budućnosti imati snagu pokretača promena", poručili su iz NOPS-a.