Bilo bi dobro da već od treće godine deca promene sredinu i uključe se u vrtiće, gde će uz kvalitetne predškolske programe učiti kroz igru

BEOGRAD - Istraživanja su pokazala da deca koja idu u vrtić i koja su uključena u "nevidljivi način učenja", kasnije su uspešnija u osnovnoj, srednjoj školi pa čak i na fakultetu, istakao je Aleksandar Baucal, profesor razvojne psihologije na Filozofskom fakultetu.

On je rekao da se sa učenjem dece da budu uspešna u razumevanju svojih emocija, sveta oko sebe počinje od prvog dana, ali da je dobro da već od treće godine promene sredinu i uključe u vrtiće, gde će uz kvalitetne predškolske programe učiti kroz igru.

On je podsetio da danas deca iz bogatijih slojeva društva tri puta više pohađaju predškolske programe, nego deca iz siromašnih porodica, ali i da su roditeljima i deci u velikim gradovima vrtići dostupniji nego mališanima i malim siromašnim krajevima, što umanjuje njihove šanse da razvijaju svoje kompentencije.

"Mi kao društvo nismo omogućili jednake šanse deci u gradovima i u manjim sredinama. Zato moramo da pomognemo da se kroz povećanje kapaciteta i edukaciju roditelja omoguće jednake šanse svima", rekao je Baucal.

On je dodao da će Unicef pokrenuti projekat u 10 siromašnih opština u Srbiji da se povećaju kapaciteti vrtića i da se razviju kvalitetni programi predškolskog učenja, koji će se kasnije širiti.