Truju nas s neba da bi sprečili otopljavanje
U Skupštini Srbije ubrzo će biti otvoreno i pitanje hemijskog zaprašivanja iz aviona (”kemtrejl”) čije su posledice po zdravlje ljudi još nepoznate, saznaje se u Odboru za zaštitu životne sredine.
Reč je o aktivnostima neobeleženih aviona u stratosferi širom planete, pa i iznad Balkana, koje se nazivaju geoinženjering, a koje SAD i multinacionalne kompanije opravdavaju borbom protiv globalnog zagrevanja. Po rečima Džona Holdrena, savetnika predsednika Obame, preko bele paučine atmosfere raspršuje se aluminijum-dioksid, barijumove soli i druga jedinjenja, i tako kontrolišu vremenske prilike na određenom području.
- Ekološki pokreti u regionu uveliko pričaju o ovom fenomenu, a Grci su, čak, pitali svoju vladu da li se takva zaprašivanja vrše i nad njihovom zemljom i koliko su štetna - kaže Milica Vojić Marković, predsednik Odbora za ekologiju.
Odgovor su i dobili, a u njemu uvijenu potvrdu da se zaprašivanja vrše, ali da nema podataka da li su štetna. Slične odgovore i domaći poslanici tražiće od naše vlade.
Po rečima poslanika Ivana Karića iz Zelenih Srbije (na listi DS), i domaći ekolozi su primetili beličaste tragove na nebu, koji ne nestaju tako brzo kao kad proleti mlaznjak.
Posledice po ljudsko zdravlje i dalje su nepoznate, ali se zna da aluminijum na duže staze izaziva oštećenja mozga i Alchajmerovu bolest, barijum disajne tegobe, povišen krvni pritisak, mišićnu slabost, oštećenje jetre, bubrega, srca i slezine, kancer. Hronično trovanje manganom može da dovede do hendikepiranosti, a simptomi trovanja su: slabost, pospanost, emocionalni poremećaji, paraliza, sterilitet, glavobolje. Naučnici zaprašivanje nanovlaknima povezuju sa sve većim brojem obolelih od opasne kožne Morgelonsove bolesti.
- Detaljnije informacije imaćemo sledeće nedelje, posle kongresa Evropske zelene partije, u Stokholmu, i susreta sa Pernilom Hagberg, vođom Stranke zelenih, koja je prva pokrenula tu priču - kaže Karić.
Inače, hemijske tragove aviona, tzv. ”kemtrejls”, karakterišu specifične bele guste pruge koje satima ostaju na nebu. Novosadski ekolozi tvrde da su uočeni, recimo, iznad administrativne granice sa KiM, ali ne samo tamo. Iza aviona, koji lete obično u grupama od tri do pet, ostaju vrtlozi i statični tragovi, koji se u roku od nekoliko sati šire i pretvaraju u sivo-belu koprenu koja blokira prolaz sunčevih zraka, posle čega se primećuje ”uljasta” izmaglica. Ovo kasnije pada na zemlju kao bela paučina.
U hemijskim tragovima pronađeni su aluminijum i barijum oksid, mangan, gvožđe, stroncijum, bakterije, gljivice, pesticidi, mikoplazma, kao i oblici veštačkog života (nanovlakna).
U našem Ministarstvu energetike, razvoja i zaštite životne sredine objašnjavaju fenomen sasvim drugačije:
- Kontrolori letenja moraju da imaju apsolutni uvid svih letilica koje se nalaze iznad teritorije Srbije i mala je verovatnoća da neka letilica uđe na teritoriju, a da je ne otkrije kontrola letenja. Što se tiče tragova iz aviona, oni su posledica kondenzovane vodene pare, a dužina trajanja trake zavisi od okolne atmosfere. Ne može se govoriti o zaprašivanju.
Što se tiče globalnog zagrevanja, u Ministarstvu smatraju da ga nije moguće sprečiti nikakvim kontramerama kao što je zaprašivanje. Jedini princip je smanjenje emisije gasova staklene bašte. Agencija za zaštitu životne sredine, inače, vrši monitoring kvaliteta vazduha preko 40 automatskih mernih stanica, koje daju podatke o hemijskim i praškastim materijama. Za sada nisu uočili koncentracije hemijskih elemenata, zaključuju u Ministarstvu.
"INTERES ZA VRAĆANJE U SRBIJU SVE VEĆI" Predsednik Vučić: Oko Božića plan za povratak ljudi iz dijaspore