Prvi udar na Kurir poklapa se sa vremenom kada je Đilas preko svoje firme "Dajrekt medija" počeo da osvaja reklamno tržište


BEOGRAD - Predsednik Delta Holdinga Miroslav Mišković i gradonačelnik Beograda Dragan Đilas osnovali su 15. decembra 2005. godine dnevne novine Pres samo s jednim ciljem - da unište Kurir.

Naime, to je bio početak osvajanja medijskog tržišta i plana da preko Blica, 24 sata i Presa, kasnije i Aloa, pokušaju da kontrolišu medije u Srbiji. Da su Đilas i Mišković tada uspeli da unište Kurir to bi bio početak medijskog mraka u Srbiji. Prvi udar na Kurir poklapa se sa vremenom kada je Đilas preko svoje firme "Dajrekt medija" počeo da osvaja reklamno tržište. Prema dostupnim podacima iz 2008. godine marketinški pul okupljen oko „Dajrekt medije“ držao je čak 55 odsto celokupnog reklamnog tržišta Srbije!

Prvi korak za ostvarenje tog plana bio je gašenje Kurira.

Prvo su vrbovali glavne urednika Kurira, koji će u Novom Kuriru, kako su hteli da nazovu svoj list, zauzeti vodeće pozicije. Pojedinci su dobili po 6 procenta vlasništva lista.. Nekoliko meseci tajno su pripremali prostorije u poslovnoj zgradi "Inex" u Ulici kraljice Marije, gde su tada bile i prostorije Blica, a koju je kasnije otkupio Grad Beograd, naravno u vreme Đilasove vladavine.

Postavili su računare i okupili ljude. Novinarima i urednicima dali su ponudu koja ne može da se odbije. Vrbovani su i ljudi iz marketinga, distribucije i plasmana. Svi su čekali znak da određenog dana umesto na posao u Kurir u Vlajkovićevoj 8 dođu u Kraljice Marije 1 i tako Kurir ostave na cedilu.

Međutim, plan je propao jer su čelni ljudi Kurira to otkrili.

"Sećam se da su odveli većinu novinara. Važno nam je bilo da novina izađe i u tome smo uspeli. Novina se pojavila na kioscima, kao da se ništa nije desilo. Presovci su hteli da nazovu svoj tabloid Novi Kurir. Negde na pola odštampanog tiraža javili su im da su razotkriveni i onda su izgrebali "ploču za štampanje" sa imenom Novi Kurir i napisali Press. Taj prvi broj sa izgrebanim imenom Press ostao je da svedoči o njihovoj sramnoj nameri. Tada smo odmah saznali da iza cele ideje stoji Dragan Đilas. Kada smo proveravali informaciju rečeno nam je da projekat finansira izvesni ruski biznismen. Čak je i Dragan Đilas došao kod nas da se pravda da on nema veze sa tim. Evo, posle pet godina se dokazalo da ima. Lagao je sedam godina, kao što i danas laže.", kaže Aleksandar Rodić, vlasnik i direktor Kurira.

Kao datum osnivanja „Dajrekt medije“ navodi se 2001. godina, mada se ta firma 23. maja 2005. utopila u „Multikom grupu“. Đilasov osnivački ulog bio je 1.347.896,30 evra, što je u to vreme činilo 50 odsto vlasništva.
Kompanija Dajrekt medija je 2003. preturila preko računa milion evra, već sledeće promet je bio sedam puta veći, 2005. godine imala je promet od čitavih 30 miliona evra.

Međutim, to Đilasu nije bilo dovoljno. On želi da preko svoje marketinške agencije kontroliše većinu medija. Plan je bio jednostavan:da plasira najveće oglašivače u svojim medijima i na taj način ih kontroliše. Dragan Đilas je apsolutni gospodar srpskih medija, pre svega, preko monopola koji ima u prodaji reklamnog prostora.

Podsetimo, Dajrekt medija je 2006. godine zaradila čak 55 miliona evra, što je 55 puta više u odnosu na 2003.