Generalni direktor RTS Aleksandar Tijanić priznao da je dobar deo reklamnog prostora prodat firmi gradonačelnika Beograda

BEOGRAD - Delimično priznanje.
Generalni direktor Javnog servisa Aleksandar Tijanić priznao je da je dobar deo reklamnog prostora RTS prodat agenciji budućeg lidera DS i gradonačelnika Beograda Dragana Đilasa, o čemu je Kurir prvi pisao. Tijanić, međutim, i dalje odbija da obelodani i nadležnim institucijama dostavi ugovore o tim poslovnim aranžmanima.

Posle silnih zahteva javnosti Tijaniću da objasni kako je i zašto RTS omogućio Đilasu povlašćeni položaj u kupovini reklama, koliki je gubitak RTS zbog takvog poslovanja i kolika dobit tih povlašćenih firmi, oglasio se Uređivački i poslovni kolegijum RTS, koji u pismu odgovora na 29 spornih pitanja.

Na molbu da navedu pet najvećih agencija koje za svoje klijente zakupljuju prostor RTS, na prvom mestu navode firmu „Dajrekt medija“ Dragana Đilasa. Slede „Medija pul“, „Kontrast studios“, „Van medija“, „M. I. marketing“, „Šliren“, „Kompani“, „Union medija“, „OMD medija“,“Medija haus“, „Mas medija“.

Tijanić u odgovorima navodi i kolika mu je bila zarada od marketinga i drugih komercijalnih prihoda:

- Ona u 2012. iznosi oko 23 miliona evra, a s prihodom od političkog marketinga ukupno 27 miliona.

Ostaje, međutim, i dalje nepoznato kolika je vrednost ugovora RTS i Đilasovih firmi. Tijanić ugovore skriva kao najveću državnu tajnu. Bio je u stanju da baci čak 200.000 dinara našeg novca. Kako je Kurir već pisao, po odluci poverenika za informacije od javnog značaja RTS je morao da plati dve kazne - 20.000 i 180.000 dinara - zbog upornog odbijanja da se sporni ugovori dostave Savetu za borbu protiv korupcije.

Reprize im leče nostalgiju

Na pitanje kako odgovaraju na optužbe zbog konstantnih repriza, RTS je naveo da sve velike televizije imaju reprizni program, jer se stare emisije, drame i šou-programi ne bacaju posle jednog ili dva emitovanja:

- S jedne strane imate neverovatnu nostalgiju za stabilnijim vremenima i starim junacima. Ta nostalgija se prenosi na mlađe generacije pa, recimo, „Otpisani“ sad beleže veće rejtinge nego ranijih decenija. Uglavnom, reprize su pitanje novca. Što više para, to manje repriza.

Cene reklama nisu iste za sve

U RTS navode da cenu reklamnog vremena uvek određuje Upravni odbor na predlog nadležnog direktora marketinga. Popust, kako kažu, zavisi od potrošenog godišnjeg budžeta svakog pojedinačnog klijenta na RTS, kao i načina plaćanja.

Troškovi

Struktura trošenja budžeta RTS za 2011. godinu:
♦ neto primanja zaposlenih oko 23,5 miliona evra
♦ porezi i doprinosi 19 miliona evra
♦ programski i fiksni troškovi 29,5 miliona evra