Devet odsto učenika iz Srbije pokazalo je napredan nivo znanja iz matematike, a 36 odsto ispitanih visok nivo

BEOGRAD - Učenici četvrtih razreda osnovnih škola iz Srbije pokazali su iznadprosečne rezultate iz oblasti matematike i prirodnih nauka, pokazalo istraživanje "Tims 2011" čiji su rezultati danas predstavljeni.

Istraživanjem je obuhvaćeno 300.000 učenika četvrtog razreda iz 52 države i sedam subnacionalnih entiteta, a u Srbiji je učestvovalo 4.349 četvrtaka iz 156 osnovnih škola, bez Kosova i Metohije, rečeno je na konferenciji za novinare u Vladi Srbije.

Najbolja postignuća iz matematike imali su učenici zemalja istočne i jugoistočne Azije i to iz Singapura, Južne Koreje, Hong Konga, Tajvana i Japana, a iza njih su đaci iz severne Irske, Finske i Rusije.

Prema istraživanju, devet odsto učenika iz Srbije pokazalo je napredan nivo znanja iz matematike, a 36 odsto ispitanih visok nivo. Učenicima bolje leži oblast broj, u odnosu na geometriju i prikaz podataka, rekao je na konferenciji za novinare DATA menadžer TIMS-a 2011 Dejan Stanković.

Prema njegovim rečima, učenici iz Srbije postigli su bolje rezultate od vršnjaka iz Švedske, Norveške, Malte, Španije, Hrvatske i Rumunije.

Ministar prosvete i nauke Žarko Obradović kazao je da su rezultati istraživanja iz 2011. godine bolji od onih ih 2003 i 2007. godine. "Ono što nas raduje je činjenica da je obrazovni sistem Srbije otvoren, pravedan i kvalitetan", dodao je Obradović.


Istraživanje je pokazao da na uspeh đaka is Srbije ne utiče ekonomska situacija, školski uslovi, veći broj računara. U školama u Srbiji biblioteke su bogatije knjigama, ali oskudevaju u laboratorijama. Učenici iz Srbije su i samopouzdaniji od vršnjaka iz Azije, koji misle da im matematika ne ide baš sjajno. Istraživanje je obuhvatilo i pitanje nasilja u školama, viđen iz ugla đaka i nastavnika, i po viđenju profesora, škole su manje bezbedne, nego što to misle đaci.

TIMS istraživanje je međunarodni projekat koji ispituje dostignuća učenika četvrtih i osmih razreda iz matematike i prirodnih nauka, a sprovodi se svake četvrte godine, počev od 1995. godine. Upoređivanjem rezultata projekta, može se uočiti da li dolazi do napretka u obrazovanju, a mogu se dobiti i podaci o nastavnom programu, kvalitetu nastave i karakteru nastavnika.