Prodaju nam led. U pakovanjima od 500 grama zamrznutog oslića ima 194 grama ribe!

U "Merkatorovim" pakovanjima zamrznutog oslića od 500 grama posle otapanja ostaje neverovatnih 194 grama ribe! Na deklaraciji piše da je paket težak pola kilograma neto i nema nikakve naznake o tome koliko ribe u pakovanju u stvari ima, piše dnevna novina San.

Od jednog pakovanja oslića koji smo kupili u prodavnici do onog koji smo stavili u tiganj "isparilo" je 306 grama, pokazala su merenja redakcije Sana. To znači da po jednoj toni platimo 612 kilograma leda. Kako pola kile zamrznutog oslića košta 199,9 dinara, proizvođač, "Merkator", mesečno samo na jednoj toni zaradi nešto malo manje od 240.000 dinara prodajući led!

- To je skandalozno, ogromna prevara! Proizvođači prodaju ljudima led i zarađuju ogromne pare, pojedinci su se tako obogatili. Tržišna inspekcija je odgovorna za to, a pitanje je zašto ne radi svoj posao i zašto to niko ne kontroliše. Znamo za taj slučaj i već godinama pokušavamo da se izborimo sa tim, ali ljudi kao da su nezainteresovani - kaže za San Goran Papović, predsednik Udruženja za zaštitu potrošača.

U vreme slava i praznika, kada se riba u Srbiji najviše kupuje, ovakva vrsta dovođenja u zabludu kupca posebno je profitabilna. Proverili smo i druge proizvođače. "Frikomovo" pakovanje zamrznutog oslića od 500 grama posle otapanja ostavlja nam 354 grama ribe! Istraživali smo "Merkatorovo" pakovanje fileta soma panga od 500 grama, koji nakon otapanja ima 338 grama.

Kupac je doveden u zabludu već time što nigde na deklaraciji proizvoda nije navedeno koliko ribe ostaje posle otapanja. Navedena je samo neto gramaža, koja bi upravo trebalo da prikaže realnu težinu ribe. Umesto toga, misleći da uzimamo pola kilograma, kupujemo mnogo manje, i kod "Merkatora" i kod "Frikoma".

Sledeći problem u Srbiji je to što prevaru nemate kome da prijavite! Nekoliko dana smo (pročitati boks) pokušavali da dođemo do institucije koja bi reagovala na rezultate našeg istraživanja. Svi peru ruke i prebacuju odgovornost jedni na druge, od ministarstava trgovine, poljoprivrede i ekonomije, do tržišne inspekcije i Udruženja potrošača, pa čak i do Direkcije za mere i dragocene metale.

Izgleda da niko u ovoj državi nije nadležan za ovu ogromnu prevaru.Iz "Merkatora" do zaključenja ovog broja nismo dobili odgovor na naša pitanja (pogledati boks).

Merila: Nataša Urošev

Prevara počinje od deklaracije

- Deklaracija je lična karta proizvoda. Tu treba da stoje sve informacije o proizvodu. Neto i bruto količina, datum proizvodnje, datum isteka roka, cena. Definitivno je ovo dovođenje kupca u zabludu i ne samo to, ovo je velika obmana i prevara - kaže Goran Papović iz Udruženja za zaštitu potrošača.

Da nije možda Čak Noris nadležan?

Evo kako su istraživači Sana prošli kada su želeli da prijave dovođenje u zabludu kupaca. Ako novinari prolaze ovako, kako li prolaze obični građani?
Udruženje potrošača: Obratite se Tržišnoj inspekciji, ona je odgovorna za to.Tržišna inspekcija: Obratite se dežurnom inspektoru.Dežurni inspektor: Ne mogu da vam odgovorim na to, zovite kabinet načelnika tržišne inspekcije Radenka Ćetkovića.Kabinet načelnika inspekcije Radenka Ćetkovića: Pozovite PR službu tržišne inspekcije.PR služba: To nije u našoj nadležnosti, pozovite Ministarstvo poljoprivrede.Ministarstvu poljoprivrede: Pošaljite nam mejl sa pitanjima pa ćemo vas pozvati. Kada smo poslali mejl: Mi nismo nadležni, pozovite Ministarstvo ekonomije.Ministarstvo ekonomije: Pozovite Direkciju za mere i dragocene metaleDirekciji za mere i dragocene metale: To nije u našoj nadležnosti, pozovite Ministarstvo poljoprivrede...San: Morali smo da zaključimo broj!