Deca kod kuće gledaju ono što i roditelji tako da su im omilljeni junaci likovi iz turskih serija, dok su im uzori pevači Granda

NOVI SAD - Kroz razgovore sa učenicima mlađih i starijih razreda osnovne škole jedna nastavnica otkrila je svoja zapažanja o odnosu dece i medija.

Deca kod kuće gledaju ono što i roditelji tako da su im omilljeni junaci likovi iz turskih serija, dok su im uzori pevači Granda. Svi imaju profile na Fejsbuku, a šta u njima pišu to roditelji i ne znaju.

Naime, svi uzrasti u školi svakodnevno gledaju trenutno aktuelne turske serije. Čak, organizuju svoje vreme u skladu sa terminima emitovanja. Deca se u školi igraju na osnovu tih serija, znaju imena svih likova i definišu ih kao "dobre i loše". Zbog ličnih života glumaca iz pomenutih serija, uglavnom učenice, kupuju žutu štampu i tabloide, a i to im je najčešća pretraga na internetu.

Najgledaniji program je Pink zbog serija i emisija tabloidnog karaktera. Grand parada postavlja standarde što se tiče oblačenja, frizura i ponašanja.

Pošto ne idu u bioskop, gledaju samo filmove koji se daju na televiziji i ono što mogu da skinu sa interneta, mada su i tu ograničeni jer ne znaju kako se skidaju filmovi ili serija

Učenici uopšte ne slušaju radio i taj medij im je najmanje poznat. Mnoga deca su komentarisala kako u kući uopšte i nemaju radio prijemnik, već da im je TV stalno upaljen i čuje se iako ga ne gledaju.

Štampu generalno ne čitaju jer domaćinstva ne kupuju novine, a i deca ne vole da čitaju. Kroz razgovor sa učenicima 7. i 8. razreda se može čuti da oni čitaju novine na internetu. Međutim, i tada se informišu samo kroz tabloide i trač rubrike.

U nižim razredima, deca se navikavaju da čitaju obrazovno-zabavne novine za koje se opredeli učitelj/ica. Najviše im se sviđaju novine sa zanimljivim zadacima, stikerima, stripovima, sa što više slika i boja, a što manje teksta.

Sva deca imaju svoje Fejsbuk profile. Roditelji ne nadziru decu kad su na internetu niti im znaju lozinke. Roditeljima je važno da se pohvale kako im dete koristi internet a za šta, kako i u koje svrhe, ne znaju. Deca se takmiče ko će imati više prijatelja na FB i u tome vide svoj uspeh i popularnost.

Pozitivna strana interneta, kompjutera i igrica je što deca pamte reči na engleskom, brže usvajaju latinicu i alfabet ali teže savladavaju pisanje.

Čak i učenici nižih razreda imaju i nose mobilne telefone i prestiž je imati što noviji i skuplji model kao i hvaljenje-nabrajanje karakteristika telefona iako se ne koristi ni deseti deo mogućnosti uređaja, prenosi časopis Link posvećenog deci i (u) medijima.