OLDTAJMERI: Svi kvarovi na vladinim avionima!
BEOGRAD - Kriminalne grupe nameravale su da izazovu kvar na avionu kojim se iz Irske večeras vratio premijer Srbije i to tako da bude nemoguće utvrditi da je reč o diverziji, jer su se vladini avioni i ranije u više navrata kvarili, saznanja su do kojih je došla Bezbednosno-informativna agencija i o tome obavestila MUP.
BIA je, prema saopštenju, upozorila MUP na nastojanja kriminalnih grupa da izvrše diverziju na avionu kojim se premijer Ivica Dačić večeras bezbedno vratio iz Dablina, a koji koriste i predsednik Tomislav Nikolić i prvi potpredsednik vlade Aleksandar Vučić još jednom je otvoreno pitanje "bezbednosti državnog vrha.
Mediji su ranije pisali da su oba aviona Vlade Srbije, "falkon" i "lir džet", u kvaru, jer su stari više od dve decenije, a samo u poslednjoj godini brojni letovi državnih funkcionera su odlagani ili otkazivani. Od formiranja aktuelne vlade dva puta je javnost obaveštena o problemima na državnoj letelici.
Zbog kvara 6. decembra avion, kojim je premijer Dačić trebalo da otputuje na Kipar, nije na vreme poleteo sa aredoroma "Nikola Tesla". Kako su tada naveli beogradski mediji, kvar je ustanovljen tek kada su premijer i delegacija ušli u avion, pa se čekala nabavka novog dela.
Problemi sa vladinim "falkonom" zabeleženi su i 19. novembra kada je prvi potpredsednik Aleksandar Vučić, kako su preneli mediji, zamolio šeika Muhameda bin Zajeda al Nahjana da srpskoj delegaciji, u kojoj je bio i ministar finansija Mlađan Dinkić, ustupi svoj avion, što je šeik prihvatio. Avion se pokvario po dolaska u Ujedinjenje Arapske Emirate, a kako je Tanjugu tada rečeno u kabinetu vicepremijera, članovima srpske delegacije pilot je rekao da postoji problem sa elektronikom letelice, kao i da je najverovatnije u pitanju kvar autopilota.
Sa istim avionom pet meseci ranije imao je probleme i tadašnji premijer Mirko Cvetković, koji zbog kvara letelice nije otišao u Brisel na sastanak ministara ekonomije i finansija EU sa pristupajućim zemljama i zemljama kandidatima za članstvo.
Problem na vladinom avionu dogodio se i 2. decembra 2010. kada je tadašnji premijer Cvetković poleteo u službenu posetu Bugarskoj, da bi se vratio nakon što je pilot detektovao nedozvoljene potrese na letelici.
Nešto ranije, u novembru te godine, još jedan incident sa "lir džetom" dogodio se prilikom Cvetkovićeve posete Pragu, kada je zbog problema sa uređajima za sletanje po magli delegacija umestu u Prag morala da sleti u Karlove Vari.
Avgusta 2010. godine prilikom odlaska ministra odbrane Dragana Šutanovca u Bagdad, uoči poletanja uočen je kvar na motoru "falkona", a pošto je kvar otklonjen delegacija je otputovala u Bagdad.
U martu 2011. ministar spoljnih poslova Vuk Jeremić kasnio je u povratku iz Pariza više od tri sata jer je pilot na pisti uočio kvar koji su mehaničari otklonili.
Tadašnji ministar policije Ivica Dačić, kako su pisali mediji, izbegao je incident u aprilu 2011. godine jer je kvar na "falkonu" otkriven uoči poletanja sa aerodroma u Budimpešti, gde je on boravio u zvaničnoj poseti.
Prema podacima avio-službe Vlade Srbije "lir džet 31a" proizveden je 1991, a "falkon 50" 1981. godine.
MUP Srbije saopštio je večeras da je Direkcija policije, na osnovu informacije BIA, obavestila Dačića da Agencija ima saznanja da vođe pojedinih kriminalnih klanova nastoje da za interese svojih kriminalnih grupa, uz pomoć određenih osoba koje imaju pristup avionu Vlade Republike Srbije, izazovu kvar na avionu u inostranstvu prilikom putovanja predsednika, premijera ili prvog potpredsednika vlade.
Avion je jutros odleteo za Irsku gde je premijer boravio u jednodnevnoj zvaničnoj poseti toj zemlji, a nakon konsultacija sa državnim vrhom, doneta je odluka da se Dačić i delegacija Srbije istim avionom vrate za Beograd.
Avion je nešto posle 21 sat bezbedno sleteo na aerodrom Nikola Tesla.
"INTERES ZA VRAĆANJE U SRBIJU SVE VEĆI" Predsednik Vučić: Oko Božića plan za povratak ljudi iz dijaspore