U Hrvtaskoj je za 14 godina u saobraćajnoj infrastrukturi napravljeno ono što je napravljeno, ali je pet ministara u zatvoru, rekao ministar saobraćaja Srbije Milutin Mrkonjić i naglasio važnost tenderskih postupaka

BEOGRAD - Ministar saobraćaja Srbije Milutin Mrkonjić najavio je danas raskidanje ugovora sa izvođačima radova na izgradnji putnog Koridora 10, ukoliko se ne budu poštovali rokovi izgradnje.

Mrkonjić je novinarima u Vladi Srbije kazao da će se to desiti "vrlo brzo, prvom prilikom", ako se ugovori ne budu poštovali, navodeći da sezona radova počinje ovog meseca i da će se stanje na terenu, odnosno ko ne ispunjava obaveze brzo utvrditi. On je rekao da u izgradnji ne kasni samo Alpina, već i druge firme, ali je i odbacio optužbe da štiti tu austrijsku kompaniju.

Na opasku novinara da se u Srbiji u saobraćajnoj infrastrukturi nije dovoljno uradilo, Mrkonjić je kazao da to nije tačno, s obzirom na situaciju u kojoj se zemlja nalazi.

"U Hrvatskoj je za 14 godina u saobraćajnoj infrastrukturi napravljeno ono što je napravljeno, ali je pet ministara u zatvoru", rekao je on i naglasio važnost tenderskih postupaka.

Mrkonjić je istakao i da dok je on ministar "niko neće dobiti posao bez tendera, jer to garantuje da neće biti korupcije".

Direktor preduzeća Koridori Srbije Dmitar Đurović potvrdio je da može doći do raskidanja ugovora i da najviše problema ima na istočnom kraku Koridora 10, od Niša prema granici sa Bugarskom, gde je glavni izvođač radova austrijska Alpina.

"Ovo je deonica na kojoj postoji najviše problema, jer su nekoliko puta rokovi probijani", rekao je on i dodao da će ugovor biti raskinut "ako Alpina ne bude vodila radove u Srbiji kao svoj prioritet".

On je dodao da su Koridori Srbija formirali radnu grupu koja se bavi slučajem Alpina i traga za najboljim rešenjem.

"Ne želimo da raskidamo ugovore. Oni koji ne budu poštovali rokove biće opomenuti i tek nakon toga ukoliko se ne poprave ugovori će biti raskinuti", kazao je Đurović.

Govoreći o drugim poslovima na Koridoru 10, Đurović je naveo da je na severnom delu Koridora 10 ostalo da se uradi krak od Kelebije do petlje Subotica jug u dužini od 22,3 kilometra. Za sada je završeno 30 odsto puta, a planirano je da radovi budu gotovi do kraja 2013.

Na južnom delu Koridora 10, ostalo je da se uradi deo od Grabovnice do Levosoja u dužini od 75 kilometara. Na nekoliko deonica radovi su u toku, dok se na preostalim deonicama tenderski procesi privode kraju. Đurović je istakao da je pojačan nadzor radova, u okviru Koridora Srbije osnovan je tim koji kontroliše projekte, a poslovodstvo je u svakodnevnom kontaktu sa predstavnicima vlasti.

On je izrazio uverenje da će proces eksproprijacije, koja je pored nedostataka sredstava za izgradnju, osnovni problem kašnjenja radova, uspeti da se ubrza ove godine.

"Ukoliko se problemi oko izgradnje Koridora 10 ne reše, Srbija može izgubiti poverenje stranih investitora da ima potencijal da izvede osnovne strateške radove", kazao je Đurović.