Završeni su generalni remont i modifikacije, kojima su unapređeni bezbednost upotrebe brodskih sistema, opreme i prostora, povećana je sigurnost plovidbe i ispunjeni su međunarodni standardi plovidbe

BEOGRAD - Brod Rečne flotile "Kozara" je, posle generalnog remonta u apatinskom brodogradilištu, ponovo porinut u vode Dunava.

Završeni su generalni remont i modifikacije, kojima su unapređeni bezbednost upotrebe brodskih sistema, opreme i prostora, povećana je sigurnost plovidbe i ispunjeni su međunarodni standardi plovidbe.

Dokovanje broda posebne namene BPN-30 "Kozara" započeto je u brodogradilštu u Apatinu novembra 2009, a modifikacija i generalni remont u maju 2010. godine, saopšteno je iz Vojske Srbije.

Nakon radova na elektroenergetskom i pogonsko-propulzivnom sistemu i uređajima za upravljanje njegovim radom "Kozara" je postala prvi površinski vojni brod sa ugrađenom dizel-električnom propulzijom, u regionu.

"Ovim su povećane operativne, a ugradnjom pramčanog tunelskog potisnika i manevarske sposobnosti broda", navodi Vojska Srbije u saopštenju na svom sajtu.Tokom remonta ugrađeni su i rečni automatski informacioni sistem, sistem otpadnih i tehničkih voda i novi sidreni uređaj.Rečni pomoćni brod "Kozara", inače komandni brod Rečne flotile Vojske Srbije ima dugu istoriju a sagrađen je 1939. godine u brodogradilištu u Regensburgu, u Austriji.

Tokom Drugog svetskog rata bio je u sastavu nemačke Dunavske flote, pod imenom "Krimhild" kada je služio za snabdevanje i "podizanje morala, odmor i rekreaciju" oficira.Posle pobede savezničkih snaga "Krimhild“ je postao brod kasarna "Oregon", u sastavu američkih snaga u Regensburgu.

Demilitarizovan je juna 1946. godine i dodeljen je preduzeću "Bavarski Lojd" iz Regensburga.

U Jugoslaviju je stigao 1960. godine, u zamenu za jedan teretni brod da bi, potopm iz liste imovine "Dunavskog Lojda" 1962. godine ušao u flotnu listu oružanih snaga bivše Jugoslavije kao brod baza.Od 1971. godine na "Kozari" se nalazi Komanda Rečne ratne flotile, navela je Vojska Srbije.