KURIR U NJUJORK TAJMSU: Pametno ogledalo medij budućnosti
NJUJORK - Ogledalce, ogledalce... Ogledace moje, kaži mi - na svetu najtiražniji ko je?
Dok je kreativni direktor Laboratorije za istraživanje i razvoj Njujork tajmsa Aleksis Lojd demonstrirala mogućnosti magičnog ogledala, osećali smo se kao da smo u bajci o Snežani braće Grim.
Sve informacije
- Ogledalo, pokaži vreme. Ogledalo, pokaži vesti - reflektujući LCD ekran je menjao svoje lice, a Aleksis Lojd se potrudila da objasni svoju misiju: - Kao što vidite, ogledalo prikazuje najvažnije naslove, ne cele vesti, i ovo je deo gde mi u laboratoriji proučavamo na koji način će ljudi u budućnosti konzumirati informacije. Sada mogu telefonom da dodirnem ogledalo i preuzmem vesti za kasnije čitanje. Ukoliko neka vest ima video-prilog, mogu pokretom ruke da ga pokrenem i odgledam dok perem zube ili se spremam za izlazak. Ukoliko prislonim kutiju s lekovima, na ogledalu će mi se prikazati uputstvo za upotrebu i vest u vezi s tim lekom.
U sklopu profesionalnog programa za onlajn medije, koji je organizovala Ambasada SAD u Beogradu, posetili smo mnogobrojne američke medije, uključujući i Hafington post, USA tudej, Blumberg, CBS, Vašington post... ali ubedljivo najsnažniji utisak ostavio je Njujork tajms sa spravama u laboratoriji u kojoj se ispituju mediji budućnosti.
Kao Terminator
- Gledali ste film „Terminator“, sećate se kad robot pogledom analizira ljude i predmete? Inspirisani time, napravili smo nešto slično - priča Aleksis i pokazuje na objekat sličan praznom akvarijumu. - Kad ovde ubacim, na primer, Rubikovu kocku, na staklu će se ispisati sve relevantne informacije, dimenzije, težina, tekst objašnjenja... Napravili smo i skener koji automatski prepoznaje fotografije, a trenutno pokušavamo da unapredimo kontrolu televizora pokretima ruke.
U zgradi Njujork tajmsa radi oko 3.000 ljudi, od čega je 1.200 novinara i urednika. Štampano izdanje prodaje se u milion primeraka dnevno, dok veb-sajt mesečno poseti 40 miliona jedinstvenih čitalaca.
- Počinjemo da razmišljamo o Njujork tajmsu kao da smo više od tradicionalnog medija. Ogledalo nije tradicionalni način konzumiranja vesti. Ono ne prikazuje samo najnovije vesti, već sve one koje su važne korisniku. Želimo da omogućimo ljudima da uz pomoć novih tehnologija lakše i brže dođu do informacija koje su im potrebne - zaključila je kreativni direktor Aleksis Lojd.
Oduševljeni dizajnom Kurira
Posetu najvećim svetskim medijima iskoristili smo i da predstavimo nov dizajn štampanog izdanja Kurira, kao i nov dizajn veb-sajta Kurira, koji će uskoro biti lansiran.
- Veoma inovativno. Sviđa mi se format i dizajn. Posebno mi se dopada način na koji razmišljate. Želim vam puno uspeha - pohvalio nas je jedan od urednika Njujork tajmsa Klej Risen.
PREDSEDNIK VUČIĆ SA PREDSEDNICOM SAVETA ZA DUALNO OBRAZOVANJA ŠVAJCARSKE: Ključna uloga u smanjenju stope nezaposlenosti