Prekriven je slojem koji ga čini teže primetnim za protivničke radare. Uspešno gađa protivnike u vazduhu i ciljeve na zemlji i vodi. Može da poleti ili sleti i na asfaltni put, ali i da leti u svim vremenskim uslovima

BEOGRAD - Ako se srpsko i rusko rukovodstvo ove jeseni dogovore o uslovima kredita za kupovinu aviona "MiG-29M2" i raketnih PVO-sistema S-300, Srbija će u bližoj budućnosti dobiti "nevidljivi" višefunkcionalni borbeni avion.

"Migovi" o kojima se pregovara su napravljeni od kompozitnih materijala i prekriveni su slojem koji ih čini teže primetnim za protivničke radare. Koliko će srpski piloti čekati na njih, zavisi od toga kada će biti dogovoren kredit i kada će "MiG" dobiti avans.

Generalni direktor ruske korporacije za proizvodnju aviona "MiG" Sergej Korotkov (54) rekao je da ruski novi avion, pored toga što je znatno jeftiniji, u odnosu na konkurente ima nekoliko prednosti. Pre svega, to je moderan višenamenski avion na koji će se vrlo brzo priviknuti srpski piloti, jer su leteli na starim "migovima 29".

Nije potrebna duga obuka, već samo podizanje kvalifikacije. Pilote, dakle, ne treba obučavati da lete na tom tipu aviona, već samo da koriste uređaje i tehniku koju stari avioni nisu imali. Stari model "mig-29" bio je presretač sa zadatkom da brani određeni prostor, a novi može da obavlja i druge zadatke na frontu, jer je naoružan visokopreciznim oružjem.

"MiG-29M2" može uspešno da gađa ne samo protivnike u vazduhu, već i ciljeve na zemlji i vodi. Može da poleti ili da sleti i na asfaltni put i da leti u svim vremenskim uslovima, tvrdi Korotkov. "MiG-29M2" može da bude jednosed ili dvosed. Ako je kabina za jednog pilota, može se staviti dopunski rezervoar za gorivo. Ako su dva pilota, drugi može da bude instruktor ili operator.

Prednost ovog aviona je što može da nosi i rusko i inostrano oružje, što ga čini konkurentnim na tržištu, kazao je Korotkov i dodao da upućeni u cene znaju da je "MiG-29M2" znatno jeftiniji od konkurenata sa Zapada, "rafala", "eurofajtera", kao i od američkih aviona. Cena aviona zavisi od toga kako ce on biti kompletiran.

On je objasnio da su "MiG-29M2" i "MiG-35", koji je najnoviji model, isti avion - "MiG-35" je naziv za domaćeg kupca, rusku armiju, a "MiG-29M2" je izvozna varijanta.

U svetu ne postoji zajednički stav šta je to avion pete generacije, ali zna se koje bi karakteristike trebalo da ima. Primera radi, jedna od njih je da bude slabo primetan protivničkim radarima. MiG serijski pravi takve avione, rekao je Korotkov. On je podsetio da na "MiG-29" lete piloti iz 29 zemalja, a imaju ga čak i Amerikanci, koji ga koriste za obuku svojih pilota.