Po svemu sudeći ovo nije oglas za posao već prikupljanje pilotskih CV aplikacija radi Etihadove procene ponude na srpskom tržištu

BEOGRAD – Oglas za zapošljavanje pilota na posao u Er Srbija objavljen je u petak na najprestižnijem sajtu za zapošljavanje letačkog osoblja Flightglobal Jobs.

Kako se navodi u oglasu, buduća avio-kompanija u Srbiji traži kapetane, kopilote i TRI/TRE na Erbasu A319(320) kao kapetana, kopilota i TRI/TRE na ATR-u.

Oglas donosi i odlične vesti za mlade pilote koji su završili ab-inito obuku. Traže se i piloti sa frozen ATPL-om kao i kandidati za budući program pilota-kadeta (budući ab-initio kadeti moraće da imaju kvalifikacije u “tehničkim predmetima”).


Tango six navodi da je, iako je oglas anoniman, jasno da je u pitanju Etihadov oglas namenjen budućoj Er Serbiji. Objavljeni oglas po svemu sudeći nije oglas za posao već prikupljanje pilotskih CV aplikacija radi Etihadove procene ponude na srpskom tržištu.

Tango Six prenosii originalni tekst oglasa:

CAPTAINS AND FIRST OFFICERS REQUIRED

A proposed dynamic airline in the Republic of Serbia is seeking an expression of interest for the following positions:

Airbus 319/320 Captains / First Officers and those with instructor / examiner experience
ATR Captains / First Officers and those with instructor / examiner experience

Pilots with a frozen ATPL to undergo type a conversion course.

Pilot cadet program for candidates having tertiary qualifications in a technical discipline.

Applications from Serbian Nationals are strongly encouraged.

To apply or for more information please click on the ‘Apply now Button’

Deadline for applications is the 30th of September 2013



Kadetski program

Uprkos činjenici da trenutno zaposleni piloti Jat ervejza tek treba da prođu svojevrsnu evaluaciju pred novim vlasnikom oglas je objavljen pre početka tog procesa. Potreba za novim pilotima postojaće pre svega zbog povećanog broja operacija od nastupajuće zimske sezone. Ipak, najava ab-initio kadet programa (sponzorisanje celokupne pilotske obuke pojedinacima koji nisu piloti) ilustruje dugoročnu strategiju zapošljavanja koja neće zavisiti samo od kratkoročnih potreba.

Pored dobre vesti pre svega za ljude koji su svojim sredstvima finsnsirali letačku obuku do frozen ATPL faze, najava kadetskog programa prva je dobra vest posle dugo vremena za sve oni koji bi hteli da postanu saobraćajni piloti.

Poslednja slična akcija bila je sprovedena 2001. godine u režiji tadašnjeg Jata. Tada realizovan kao javni konkurs za zapošljavanje direct entry pilota i sponzorisanje kadeta u iznosu od 50% cene školovanja završen je kao jedna od najvećih prevara u istoriji nacionalne avio-kompanije. U najprimitivnijem maniru esnafske i političke korupcije (uz naznake kriminalnih radnji) koja je vladala u Jatu sve do danas, konkurs je posle ulaznih testova bio poništen.

Srećom za neke nove mlade ljude, način poslovanja Jat Airwaysa za nekoliko dana odlazi u istoriju. Prvi put posle ko zna koliko decenija ljudi će biti zapošljavani na jasan, otvoren i transparentan način. Deca zaposlenih, deca uticajnih i deca povezanih ponovo će imati priliku da konkurišu ali ovoga puta bez radosti poznavanja konačnih rezultata.