RMN menja pravila igre u digitalnom oglašavanju: Kompanija WMG organizovala zapaženi panel u Rovinju!
U Rovinju je od 19. do 22. septembra po 17. put održan Vikend medija festival, na kojem je kompanija Vajerles medija grupa (WMG), lider u oblastima digitalnih transformacija i medija u Srbiji i regionu, organizovala panel diskusiju na temu značaja Retail Media Networksa (RMN)
U Rovinju je od 19. do 22. septembra po 17. put održan Vikend medija festival (Weekend Media Festival), na kojem su se okupili brojni stručnjaci, ne samo iz oblasti medija već i iz HR, AI, IT i finansija, učinivši ovaj šarmantni grad na Hrvatskom primorju epicentrom komunikacija i medija!
Ove godine Vikend medija festival je ponudio četiri festivala u jednom - od neprekidne zabave i inspirativnih panela do savršenog netvorkinga. Sa devet pozornica i više od 220 predavača iz celog sveta, festival je bio ključna prilika za sve profesionalce i entuzijaste u industriji.
U sklopu ovogodišnjeg festivala kompanija Vajerles medija grupa (Wireless Media Group - WMG), lider u oblastima digitalnih transformacija i medija u Srbiji i regionu, u subotu je organizovala panel diskusiju na temu "The Third Wave of Digital Advertising: Launching Retail Media Networks in Adriatic Region".
Evolucija RMN
Ovaj panel se fokusirao na evoluciju Retail Media Networksa (RMN), koja se smatra trećim talasom digitalnog oglašavanja i koja otvara nove izvore prihoda za ritejlere. Panel je pokrenuo važne diskusije kako RMN koncept prodaje i zakupa onlajn oglašavanja može inicirati pozitivne promene unutar regionalnog i lokalnih tržišta, te na koji način je moguće pokrenuti učesnike iz industrije zajedno s vodećim igračima na ovom polju.
Moderator panela bio je Petar Jevremović, CDO i član Uprave WMG, te CEO WMG Product & Services, koji je započeo razgovor o značaju RMN za regionalna tržišta.
- Global RMN je od izuzetnog značaja u vreme kad podaci koji su bazirani na third-partyju polako gube značaj. Sve manje su vidljivi korisnici i potrošači u targetiranju oglasnih kampanja, a ritejl medija donosi podatke iz prve ruke, podatke koji se nalaze na e-komercima, na ritejl sajtovima. To su podaci koji u pogledu oglašavanja, targetiranja, konteksta, prave razlike u odnosu na ono što smo navikli do sada - istakao je Jevremović i dodao da će pokretanje lokalnih RMN zahtevati dosta ovakvih panela i diskusija, kao i da se svi stejkholderi na tržištu, u okviru oglašivačkog ekosistema, uključe.
- Mora da se dešava dijalog, edukacija, mora da se inovira, testira, da se proba, da se opredele ljudi, da se vežbaju procesi, da se dizajniraju nove organizacije koje će to podržati. Moramo da za istim stolom imamo agencije, brendove i medije. To je jedan sistem koji će sigurno narednih godina, zajedno sa strukovnim udruženjima, doprineti i da se ovaj lokalni trend primi i svima donese rast - ističe on i dodaje da je kompanija WMG "pionirski, vrlo rano za lokalne prilike, prepoznala trend i uhvatila se u istraživanje novog diskursa, ideja i koncepta":
- Od samog početka smo bili odličan timski igrač na tržištu, razvijali dijalog sa agencijama, pričali s brendovima i drugim medijima. Trudimo se da kroz konstruktivni dijalog i pristup gde radimo svi zajedno kao zajednica i kao struka iznesemo sve na lokalnom i regionalnom tržištu i postavimo na noge.
Višestruke koristi
Na ovom panelu učesnici su bili i Bojan Radlović, Chief Digital Officer u Fortenova grupi, Vladimir Zarić, Chief Marketing Officer u Ananas E-commerceu, Mario Ivić, CEO DeFractal/Telum/Midas, i Nenad Milić, Executive Director u IAB Serbia.
Bojan Radlović, Chief Digital Officer u Fortenova grupi, istakao je da je RMN potpuno nov izvor prihoda.
- Ono što mi u principu radimo je da koristimo naše onlajn kanale, naš futprint u našim dućanima, kako bismo oslobodili prostor za oglašavanje. U principu na neki način postajemo pablišeri. To je potpuno novo za nas. Nov način na koji možemo monetizirati naše podatke i naš futprint - kaže on i dodaje da su koristi višestruke jer se na ovaj način bolje razumeju potrebe kupaca i servisira im se ono što im je potrebno, bilo da je informacija, bilo da je proizvod.
Vladimir Zarić, Chief Marketing Officer u Ananas E-commerceu, istakao je da ta kompanija u RMN vidi veliki potencijal:
- Vidimo veliki potencijal, jer ćemo na taj način moći da optimizujemo ne samo podatke o potrošačima, njihovim navikama, intencijama i samim transakcijama, odnosno šta je to što kupuju, već ćemo i prodavcima koji su kod nas na platformi omogućiti da koriste sve te podatke kako bi ciljano dolazili do svojih kupaca, odnosno da im pokazuju oglase svojih proizvoda onda kad se ta kupovina dešava na jedan prirodan način na našoj platformi.
VUČIĆ U JEDNODNEVNOJ POSETI BRISELU: Predsednik Srbije u utorak će imati niz važnih sastanaka