Kvačilo je prilično osetljiv deo automobila, ali može dugo da vam traje ukoliko izbegnete neke od uobičajnih grešaka.

Dugotrajna i svakodnevna upotreba pre ili kasnije mora ostaviti traga - međutim, pre svega kvačilo strada zbog ovih grešaka, pa ako je moguće, probajte da ih izbegnete.

profimedia0630013873.jpg
Alan Sau / Alamy / Alamy / Profimedia 

Kad se upali zeleno svetlo na semaforu, logično je da želite da krenete što pre - zbog toga mnogi vozači drže kvačilo još dok na semaforu svetli crveno.

Ovo dovodi do nepotrebnog opterećenja, pa je idealno da auto pustite na crvenom, i da potpuno skinete nogu sa pedale. Kada se svetlo promeni iz crvenog u žuto, još imate dovoljno vremena da vratite automobil u brzinu.

Ako stalno dodirujete pedalu kvačila tokom vožnje (ma koliko lagano), to nije dobro za njegovu dugovečnost. Ukratko: kada vozite, vaša leva noga treba da bude pored kvačila.

shutterstock-545024065.jpg
Shutterstock Bolje koristiti ručnu kočnicu nego "vagati"

Kada se kreće na uzbrdici i radi čuvena "vaga", bolje je da koristite ručnu kočnicu nego da previše mučite kvačilo, a ni velika težina automobila ne pomaže - ako često vozite tešku prikolicu, na primer, prenosi B92.

Kada se kvačilu približi "zadnji čas", to često možete da zaključite po neobičnim zvucima, sporijoj reakciji pri gaženju pedale, i osećaju trzanja čak i kada pažljivo menjate brzinu.

Kurir/Biznis.ba