Petar Sretenović (32) iz Čačka posetio je čak 45 zemalja! Sa svakog putovanja nosi mnoštvo uspomena, ali zasigurno će zauvek pamtiti vožnju indijskim vozom, kao i bežanje od lopova u Libanu!

Petar je master turizmolog, radi i kao vodič za daleke i egzotične destinacije, a aktivno putuje od svoje 20 godine. Povremeno vodi i ture po Srbiji, a u slobodno vreme voli da upoznaje i našu zemlju. Na Zanzibaru i u Tanzaniji proveo je čak tri godine!

Maldivi (1)(1).jpg
Privatna arhiva Užiavnje na Malidivima

- Išao sam i vraćao se, tri godine sam tako funkcionisao. Uglavnom volim da putujem sam i da obilazim mesta koja nisu toliko turistički popularna - priča Petar za Kurir:

- U Indiji sam proveo mesec i po. To je za mene veliko iskustvo. Drugi dan sam već želeo da se vratim kući, ali sam rekao sebi: "Okej, prenoći, sutra će biti bolji dan". I bio je. Pre toga sam vreme provodio na Zanzibaru, gde vladaju mir i tišina, a onda sam otišao u Indiju u potpuni haos i kolaps, gde je sve bučno i intenzivno. To je bio šok, pogotovo ta prva vožnja indijskim vozom.

Privatna arhiva Petar u Indiji

Ušao je, kaže, u voz i cele noći nije mogao da ode do toaleta!

- Nisam smeo da ostavim stvari. U jednom momentu su došli vojnici s čovekom koji je imao lance. Seli su na moj krevet. Pričali smo. Kasnije sam zaspao. Osetio sam da se nešto oko mene meškolji, otvorio oči i video jednog sitnog lokalca. Pokušao je da legne pored, ali je ustao kad sam se probudio.

Kuba (1)(1).jpg
Privatna arhiva Uspomena sa Kube

Niko nije znao od čega sam bolovao

Tokom putovanja po Africi, Petar se razboleo, imao je temperaturu i preko 40.

- Išao sam tamo u bolnicu i uopšte nisu mogli da ustanove šta mi je. Kada sam se vratio u Srbiju, krenula je agonija. Bio sam i na Infektivnoj klinici. Nisu znali šta je, svaki dan sam išao tamo dok to nije prošlo samo od sebe. Jedan lekar me je pitao gde sam sve putovao, a kada sam mu nabrojao, rekao je: "Au, pa ti možeš da imaš bilo šta".

Petar je putovao Vijetnamom i po Bliskom istoku, u Jordanu je uleteo u pustinjsku oluju, a u Nepal se zaljubio:

- Tamo sam prvi put video kako u hramu spaljuju tela. U Nepalu sam prvi put probao i paraglajding.

Neke od zemalja koje je posetio

Kuba
Japan
Turska
Francuska...

Kaže da su deo svakog putovanja nepredviđene okolnosti i neprijatni momenti:

- U Libanu su pokušali da me opljačkaju, išli smo kombijem iz Bejruta za Balbek. Ta dva momka koja voze su mi rekli: "Ovo više nije javni prevoz, sad je privatni, plati 150 dolara!" Nisam hteo, to putovanje inače košta 15 dolara, bacio sam toliko novca, a kad su zaustavili, izleteo sam i pobegao u vozilo iza.

Privatna arhiva Petar Sretenović iz Čačka obišao je 45 zemalja, a sa tih putovanja nosi brojne uspomene i lepe i opasne

Kao zanimljivu neprijatnost, izdvojio je situaciju koja mu se dogodila u Grčkoj.

- Išao sam u smeštaj da obiđem putnike i proverim da li je sve u redu. Jedna baka Grkinja je vikala: "Klepsi, klepsi!" Žena je mislila da sam lopov i htela je da obavesti komšiluk na opasnost, zaboravila je da sam tu kao vodič.