Kao što stara dobra izreka kaže da - nema besplatnog ručka, tako nema ni besplatnih usluga u banci koje naplaćuju između 150 i 600 dinara mesečno za održavanje računa. U pitanju je izdatak koji pojedini građani ni ne osete, dok za druge predstavlja dodatni udar na budžet. Ukoliko bi te naknade nestale, da li bi banke morale da pronađu drugi način da to nadoknade i da li ima naznaka da će ta praksa uskoro postati prošlost, proveravala je novinarka Jelena Tašković.

- Mnogi se iz meseca u mesec neprijatno iznenade - kada im stigne obaveštenje da im je skinuto nekoliko stotina dinara na ime održavanja računa u banci. Iako većina građana smatra da je u pitanju neopravdan trošak, strahuju da bi banke u slučaju ukidanja te naknade - povećale iznose drugih usluga.

Građani Beograda imali su da kažu sledeće:

- Svakako taj trošak može da bude u nekim momentima nešto što nikome ne treba, dodatni rashod koji prosto niko ne želi, a u odnosu na ono što dobijamo, 'customer service' baš nije ekvivalent tome.

- Po meni ima neku svrhu, ali mislim da je veliko održavanje tekućih računa.

Prema podacima Narodne Banke Srbije, korisnici najjeftinijih paketa od 150 dinara - uživaju pogodnosti poput besplatnog podizanja gotovine, elektronskog i mobilnog bankarstva, kao i korišćenja debitne kartice. Iz Efektive pak poručuju da su brojne bankarske naknade suvišne. Iz efektve poručuju sledeće:

366451_241025.00_19_33_13.Still006.jpg
Kurir Televizija 

- Godinama unazad udruženje efektiva govori da je ta naknada fantomski trošak jer šta zapravo znači održavanje računa, na koji način banke održavaju račune? Podsetimo se da je u periodu 2005-6-7-8. godine, posedovanje računa u banci bilo potpuno besplatno, a onda kada su banke navukle određeni broj građana i jedna banka otvori nekoliko hiljada desetina računa u periodu od par godina, uvedena je naknada od 100 dinara ili 1 euro, i onda vidite koja je to zarada kad pomnožite sa brojem računa. 

Banke najveći profit ostvaruju od davanja kredita, ističu stručnjaci, dok, kako dodaju, naknadu za održavanje računa naplaćuju kako bi pokrili različite troškove poslovanja. Iako održavanje računa zavisi od izabranog paketa, građanima često nije jasno šta to tačno plaćaju.

- Sigurno da bi ukidanje takve naknade uticalo na budzet potrošača. Sigurno bi uticalo na to da se građani ne osećaju prevareno, bez obzira što se radi o malim iznosima. 

Svaki klijent ima pravo na žalbu, ukoliko smatra da su mu sredstva skinuta sa računa neopravdano. To mogu uraditi putem kol-centra ili popunjavanjem formulara u odseku za žalbe banke.

03:22
Bankama svakog meseca plaćamo ovaj izdatak - ima li naznaka da će to uskoro prestati? Izvor: Kurir televizija

Zabranjeno preuzimanje dela ili čitavog teksta i/ili foto/videa, bez navođenja i linkovanja izvora i autora, a u skladu sa odredbama WMG uslova korišćenja i Zakonom o javnom informisanju i medijima.

Kurir televizija je dostupna na kanalu broj 109 za korisnike MTS Iris TV, na kanalu 9 za korisnike m:SAT TV, Supernova i Yettel Hipernet TV, na kanalu 108 za korisnike BeotelNet, na kanalu 8 za korisnike Orion telekoma i na kanalu broj 112 za korisnike Sat-trakt na teritoriji Srbije, u okviru platforme M:tel u Crnoj Gori i Bosni i Hercegovini i MTEL Global u dijaspori, kao i na aplikaciji Arena Cloud.

Kurir.rs