Dodela nagrade "Cvet uspeha za ženu zmaja" najboljim preduzetnicama u Srbiji: "Žene ne ulaze u preduzetništvo samo kada ostaju bez posla, više to nije nužda"
"Znamo da kada žene preduzetnice napreduju, one više ulažu u svoju zajednicu, obrazovanje, zdravlje dece ili međugeneracijsku solidarnost"
U godini kada "Cvet uspeha" slavi punoletstvo, Udruženje poslovnih žena Srbije je na svečanosti u Operi i teatru Madlenianum osamnaesti put dodelilo nagrade "Cvet uspeha za ženu zmaja" najboljim preduzetnicama u Srbiji. Ova nagrada predstavlja jedinstveni podsticaj poslovnim ženama koje se uspešno nose sa izazovima tranzicije i dodatno motiviše žene koje su na korak do odluke da se otisnu u svet preduzetništva.
Titulu žena Zmaj ove godine ponelo je 11 preduzetnica od 23 finalistkinje iz cele zemlje. Dobitnica glavne nagrade u kategoriji za izvozno-orijentisanu firmu je Marina Nikčević, vlasnica i direktorka preduzeća Maja Promet DOO. Dve glavne nagrade u kategoriji Uspešan poslovni model dobile su Mirjana Mihajlović i Danijela Galov-Vujović.
Sanja Popović Pantić iz Poslovnih žena Srbije otkriva šta se sve promenilo u ovih 18 godina kada je reč o položaju žena u biznisu:
- Promenilo se to da je porastao broj žena preduzetnika, ukupan broj malih i srednjih preduzeća, odnosno njihov udeo, ali promenila se i struktura delatnosti u kojoj su žene zastupljene, tako da mi sve više imamo žena u oblastima koje su zasnovane na novim tehnologijama i na znanju. Nekada su to bile uglavnom sitne usluge, trgovina na malo, tako da obično volim da kažem da je i kvalitet ženskog preduzetištva poboljšan. Više to nije nužda. Ranije su, tek kada bi ostale bez posla žene išle u preduzetništvo.
O tome kakva je situacija kada je reč o kompanijama, kao i da li ima napretka kada je reč o rodnoj senzitivnosti, Popović Pantić rekla je sledeće:
- Kada je reč o kompanijama, mi već nekoliko godina dodeljujemo nagradu za rodno najsenzitivnije velike kompanije i tu primećujemo pomake, ne toliko kvantitativno značajne, ali svi oni modeli koje kompanije razvijaju unutar svojih struktura su vrlo interesantni primeri, gde ne samo da unapređuju i promovišu žene unutar svojih firmi na pozicijama odlučivanja, nego se trude da uključe i žene u lanac dobavljača.
Zamenica šefa Evropske unije delegacije u Srbiji, Plamena Halačeva, istakla je najveći značaj ovog događaja:
- Znamo da kada žene preduzetnice napreduju, one više ulažu u svoju zajednicu, obrazovanje, zdravlje dece ili međugeneracijsku solidarnost. Njihovi rezultati i uspesi direktno doprinose lokalnoj ekonomiji i pozitivnim promenama. Treba da slavimo dostignuća žena i mladih preduzetnika i da ih promovišemo kao pozitivne primere i izvor inspiracije.
Udruženje poslovnih žena Srbije već 26 godina kontinuirano radi na podršci, edukaciji i umrežavanju poslovnih žena Srbije. Za to vreme realizovano je 174 projekta, a 8.900 žena prošlo je kroz različite edukacije.
Zabranjeno preuzimanje dela ili čitavog teksta i/ili foto/videa, bez navođenja i linkovanja izvora i autora, a u skladu sa odredbama WMG uslova korišćenja i Zakonom o javnom informisanju i medijima.
Kurir.rs
BONUS VIDEO:
"MI NEĆEMO KAO AMERIKANCI DA UPADAMO NA UNIVERZITETE!" Vučić: Jedino mi je žao studenata koji žele da uče! (VIDEO)