Slušaj vest

Poslednji petak u novembru poznat kao "Crni petak" i ove godine navodno nosi sa sobom popuste i sniženja i do 70 odsto. Trgovci su već počeli da bombarduju kupce ponudama i raznim oglasima, ali ekonomisti i predstavnici potrošača upozoravaju na oprez. Novinarka Kurira Jovana Ignjatović proverila je sa svojim sagovornikom Dejanom Gavrilovićem, iz udruženja potrošača "Efektiva" da li su sniženja stvarna ili su samo marketinški trik. 

- Potrošaći nam se uglavnom žale na obmane, cene koje se predstavljaju kao značajna sniženja, a nisu. Potrošači shvataju da to nius nikakva sniženja i da neće značajnije uštedeti - rekao je Gavrilović i dodao:

366438_241129.02_34_25_23.Still012.jpg
Kurir Televizija 

- Poseban oprez savetuje se kupcima koji na ovaj dan kupuju preko interneta jer postoje razni prevaranti ne bi li i oni zaradili. Treba voditi računa kome se ostavljaju informacije sa kartice. Postoje ljudi koji prate cene pre ovog dana, svakako ih treba porediti. Treba voditi računa da li je prodavac registrovan i da li je račun u blokadi. 

Verovali ili ne, kada je reč o crnom petku ima i psiholoških trikova, a o kakvim je to trikovima reč otkrila je dopisnica Kurir televizije Aleksandra Dražić, a za naše kamere govorila je i Sara Ivanović, psiholog:

366438_241129.02_37_49_08.Still014.jpg
Kurir Televizija 

- Ono što se dešava kod ljudi kada postoji pomama za artiklima i proizvodima tokom crnog petak, jeste da postoji momenat hitnosti i ograničenosti za određeni proizvod. To kod ljudi izaziva osećaj da u tom trenutku moraju da ga iskoriste, dolazi do straha od propuštanja prilike. Tada ljudi obično posežu za kupovinom da ne bi doživeli osećaj nelagode. Ono što se smatra normativnom jeste kupovina jer većina ljudi kupuje. Drugi ljudi kako bi se prilagodili prijateljima isto tako kupuju. Rada smo skloni i impulsivnim kupovinama. 

- Ljudi takođe potroše i više novca u odnosu na to koliko su planirali. Kupovina je stvar emocionalne više nego racionalne prirode, dovodi do osećaja zadovoljstva. Povećava motivaciju za kupovinom dalje. Doživljava se kao doza lovljenja popusta. 

08:02
Zašto smo žrtve Crnog petka? Psiholog za Kurir otkriva kako hitnost i strah od propuštanja manipulišu našim izborima - dan finansijskog stresa više nego štednje Izvor: Kurir televizija

Zabranjeno preuzimanje dela ili čitavog teksta i/ili foto/videa, bez navođenja i linkovanja izvora i autora, a u skladu sa odredbama WMG uslova korišćenja i Zakonom o javnom informisanju i medijima.

Kurir televizija je dostupna na kanalu broj 109 za korisnike MTS Iris TV, na kanalu 9 za korisnike m:SAT TV, Supernova i Yettel Hipernet TV, na kanalu 108 za korisnike BeotelNet, na kanalu 8 za korisnike Orion telekoma i na kanalu broj 112 za korisnike Sat-trakt na teritoriji Srbije, u okviru platforme M:tel u Crnoj Gori i Bosni i Hercegovini i MTEL Global u dijaspori, kao i na aplikaciji Arena Cloud.

Kurir.rs

DA LI SU U EVROPI ZA CRNI PETAK CENE POVOLJNIJE NEGO U SRBIJI?

03:12
EVO ZAŠTO SU U EVROPI POVOLJNIJE CENE ZA CRNI PETAK NEGO U SRBIJI! Koriste poseban sistem, a evo šta rade kod nas 3 dana ranije Izvor: Kurir televizija