Slušaj vest

Beograd od 1. januara 2024. godine postaje prvi milionski grad u Evropi sa potpuno besplatnim javnim prevozom za sve građane. Ova vest izazvala je brojne reakcije, a profesor dr Mihajlo Rabrenović, ekonomista i stručnjak za strategijski menadžment, gostovao je u jutarnjem programu Kurir televizije i objasnio kako je ova odluka moguća i kakve će posledice imati.

Olakšanje za građane i modernizacija grada

- Ova odluka je pre svega korak napred ka tome da se građani Beograda stave u centar pažnje. Radi se o olakšanju svakodnevnog života, jer više neće morati da vode računa o mesečnim kartama, SMS porukama ili drugim načinima plaćanja prevoza. Istovremeno, ovo je i finansijska ušteda za svakog građanina - istakao je profesor Rabrenović.

Dodao je da gradska uprava ovim potezom pokazuje ozbiljnu posvećenost modernizaciji grada. Planirano je da do 2027. godine bude obnovljen ceo vozni park, uključujući autobuse, trolejbuse i tramvaje.

Jedinstven primer u Evropi

Beograd će se ovom odlukom izdvojiti kao prvi grad u Evropi sa preko 500.000 stanovnika koji nudi besplatan javni prevoz svim građanima.

- Manji evropski gradovi, poput Talina i Luksemburga, uspeli su da uvedu besplatan prevoz, ali Beograd je prvi milionski grad sa ovakvom merom. To je veliki iskorak i rezultat socijalne odgovornosti gradske uprave - rekao je Rabrenović.

366438_241219.00_19_15_07.Still003.jpg
Kurir Televizija 

Finansijski aspekt: Kako je ovo moguće?

Na pitanje kako će budžet podržati ovu meru, profesor Rabrenović je objasnio da se radi o specifičnoj tehnici upravljanja javnim sektorom.

- Ključ je u preispitivanju budžetskih prioriteta i efikasnijem korišćenju postojećih resursa. Odluka o besplatnom prevozu deo je šire strategije koja uključuje niz mera za olakšavanje života građana. Ovo je primer kako se sa manje novca može postići više, ukoliko postoji posvećenost i jasna vizija - objasnio je.

Upoređenje sa drugim evropskim gradovima

Profesor Rabrenović je istakao kontrast u odnosu na druge evropske gradove, gde su troškovi javnog prevoza značajni.

- U Londonu, na primer, dnevna karta za prevoz košta od 8,5 funti do 14,5 funti. U poređenju s tim, Beograd je napravio hrabar iskorak ka socijalnoj jednakosti i dostupnosti javnih usluga - rekao je.

03:45
"U Londonu je dnevna karta za gradski prevoz više od 14 £, a u Beogradu je besplatan!" Rabrenović otkriva kako je ovo moguće: Ključ je u ovome Izvor: Kurir televizija

Šta ovo znači za građane Beograda?

Ova mera nije samo finansijsko olakšanje, već i znak promene prioriteta u upravljanju gradom. Gradske vlasti žele da Beograd postane moderan, efikasan i pristupačan grad za sve njegove stanovnike.

- Odluka o besplatnom prevozu definitivno će obeležiti ovu godinu i biti upamćena kao jedna od najznačajnijih socijalnih mera u poslednjih nekoliko decenija - zaključio je Rabrenović.

Zabranjeno preuzimanje dela ili čitavog teksta i/ili foto/videa, bez navođenja i linkovanja izvora i autora, a u skladu sa odredbama WMG uslova korišćenja i Zakonom o javnom informisanju i medijima.

Kurir televizija je dostupna na kanalu broj 109 za korisnike MTS Iris TV, na kanalu 9 za korisnike m:SAT TV, Supernova i Yettel Hipernet TV, na kanalu 108 za korisnike BeotelNet, na kanalu 8 za korisnike Orion telekoma i na kanalu broj 112 za korisnike Sat-trakt na teritoriji Srbije, u okviru platforme M:tel u Crnoj Gori i Bosni i Hercegovini i MTEL Global u dijaspori, kao i na aplikaciji Arena Cloud.

Kurir.rs

 Pogledajte kako vozač GSP-a radi zgibove u autobusu: 

00:04
Vozač GSP-a radi zgibove u autobusu Izvor: Instagram/serbialive_beograd