"U Londonu je dnevna karta za gradski prevoz više od 14 £, a u Beogradu je besplatan!" Rabrenović otkriva kako je ovo moguće: Ključ je u ovome
Beograd od 1. januara 2024. godine postaje prvi milionski grad u Evropi sa potpuno besplatnim javnim prevozom za sve građane. Ova vest izazvala je brojne reakcije, a profesor dr Mihajlo Rabrenović, ekonomista i stručnjak za strategijski menadžment, gostovao je u jutarnjem programu Kurir televizije i objasnio kako je ova odluka moguća i kakve će posledice imati.
Olakšanje za građane i modernizacija grada
- Ova odluka je pre svega korak napred ka tome da se građani Beograda stave u centar pažnje. Radi se o olakšanju svakodnevnog života, jer više neće morati da vode računa o mesečnim kartama, SMS porukama ili drugim načinima plaćanja prevoza. Istovremeno, ovo je i finansijska ušteda za svakog građanina - istakao je profesor Rabrenović.
Dodao je da gradska uprava ovim potezom pokazuje ozbiljnu posvećenost modernizaciji grada. Planirano je da do 2027. godine bude obnovljen ceo vozni park, uključujući autobuse, trolejbuse i tramvaje.
Jedinstven primer u Evropi
Beograd će se ovom odlukom izdvojiti kao prvi grad u Evropi sa preko 500.000 stanovnika koji nudi besplatan javni prevoz svim građanima.
- Manji evropski gradovi, poput Talina i Luksemburga, uspeli su da uvedu besplatan prevoz, ali Beograd je prvi milionski grad sa ovakvom merom. To je veliki iskorak i rezultat socijalne odgovornosti gradske uprave - rekao je Rabrenović.
Finansijski aspekt: Kako je ovo moguće?
Na pitanje kako će budžet podržati ovu meru, profesor Rabrenović je objasnio da se radi o specifičnoj tehnici upravljanja javnim sektorom.
- Ključ je u preispitivanju budžetskih prioriteta i efikasnijem korišćenju postojećih resursa. Odluka o besplatnom prevozu deo je šire strategije koja uključuje niz mera za olakšavanje života građana. Ovo je primer kako se sa manje novca može postići više, ukoliko postoji posvećenost i jasna vizija - objasnio je.
Upoređenje sa drugim evropskim gradovima
Profesor Rabrenović je istakao kontrast u odnosu na druge evropske gradove, gde su troškovi javnog prevoza značajni.
- U Londonu, na primer, dnevna karta za prevoz košta od 8,5 funti do 14,5 funti. U poređenju s tim, Beograd je napravio hrabar iskorak ka socijalnoj jednakosti i dostupnosti javnih usluga - rekao je.
Šta ovo znači za građane Beograda?
Ova mera nije samo finansijsko olakšanje, već i znak promene prioriteta u upravljanju gradom. Gradske vlasti žele da Beograd postane moderan, efikasan i pristupačan grad za sve njegove stanovnike.
- Odluka o besplatnom prevozu definitivno će obeležiti ovu godinu i biti upamćena kao jedna od najznačajnijih socijalnih mera u poslednjih nekoliko decenija - zaključio je Rabrenović.
Zabranjeno preuzimanje dela ili čitavog teksta i/ili foto/videa, bez navođenja i linkovanja izvora i autora, a u skladu sa odredbama WMG uslova korišćenja i Zakonom o javnom informisanju i medijima.
Kurir.rs
Pogledajte kako vozač GSP-a radi zgibove u autobusu:
"MI NEĆEMO KAO AMERIKANCI DA UPADAMO NA UNIVERZITETE!" Vučić: Jedino mi je žao studenata koji žele da uče! (VIDEO)