(FOTO) OVO JE TRENUTAK KADA JE PROBIJENA CEV U TUNELU MUNJINO BRDO! Najizazovniji projekat na putevima u Srbiji, dug 2,7 km: "Stenu smo kopali bagerom..."
Za svaku tunelsku cev su isprojektovane po dve tunelske niše i proširenja za uklanjanje pokvarenih vozila
Danas je u toku dana probijena leva tunelska cev tunela Munjino Brdo.
Tunel Munjino brdo nalazi se na deonici autoputa E-763 „Miloš Veliki“, od Pakovraća do Požege. Projektovan je sa dve tunelske cevi, za svaki pravac vožnje po jedna. Dužina leve tunelske cevi je 2755.75m, dok je dužina desne tunelske cevi je 2740.14m. Širina kolovoza u tunelu je 7.70m.
Auto – put Miloš Veliki najznačajnija je saobraćajnica u zapadnoj Srbiji koja povezuje Moravički i Zlatiborski okrug. Na deonici od Pakovraća do Požege koja se smatra jednom od najzahtevnijih jer prolazi kroz brdovit teren više od trećine ovog dela auto - puta je na mostovima i u tunelima. Ova deonica dugačka je 19,5 kilometara ali je konfiguracija terena značajno uticala na dinamiku radova. Tunel Laz kroz planinu Jelicu je probijen i u njegovoj unutrašnjosti u toku su elektro – mašinski radovi.
A kada se izađe iz tunela Laz sledi 7, 5 kilometara do ulaza u tunel Munjino brdo koji je posebna i najzahtevnija priča. Desna cev nedavno je probijena, a sada i leva.
„U pitanju je takva stena koja ne može da se minira već se kopa bagerom i manji je korak iskopa, u takvim situacijama uvek postoji opasnost od obrušavanja, pa se primenjuju dodatne mere.
Na ovom velikom gradilištu radovi su, kažu izvođači, ubačeni u „petu brzinu” i kompletan završetak očekuje se na Vidovdan sledeće godine.
Projektovani su poprečni pešački prolazi za prelazak pešaka iz jedne u drugu cev u slučaju vanrednog događaja u tunelu, koji mogu da propuste i vozila interventnih službi. Takođe, za svaku tunelsku cev su isprojektovane po dve tunelske niše i proširenja za uklanjanje pokvarenih vozila.
"UVEREN SAM DA ĆETE I UBUDUĆE USPEŠNO IZVRŠAVATI NAMENSKE ZADATKE" Predsednik Vučić čestitao Dan Ratnog vazduhoplovstva i protivvazduhoplovne odbrane