Da li pravite razliku između auto-puta i moto-puta? Ovo su pravila koja morate poštovati, a jedno važi za oba! U Evo i kada može da se vozi zaustavnom trakom
Agencija za bezbednost saobraćaja (ABS) podsetila na važne razlike između auto-puta i moto-puta
Srbija poseduje nekoliko auto-puteva i moto-puteva koji međusobno povezuju građane iz različitih mesta naše zemlje, ali i predstavljaju sponu sa regionalnim okruženjem i šire. Ali, da li znate koje su tačno razlike između auto-puta i moto-puta?
Agencija za bezbednost saobraćaja (ABS) objavila je razlike u pravilima kretanja na auto-putu i moto-putu.
Auto - put je državni put:
* Auto-put je namenjen isključivo za saobraćaj: motocikala, putničkih vozila, teretnih vozila i autobusa, sa ili bez priključnih vozila i ukoliko im je najveća konstruktivna brzina veća od 50km/h (izuzimajući policijska i vojna vozila)
* sa fizički odvojenim kolovoznim trakama za saobraćaj iz suprotnih smerova
* sa najmanje dve saobraćajne trake po smeru i jednom zaustavnom trakom za svaki smer
* bez ukrštanja u nivou sa drugim putevima i železničkim ili tramvajskim prugama,
* sa potpunom kontrolom pristupa, na koji se može uključiti ili isključiti samo određenim i posebno izgrađenim javnim putem
obeležen propisanim saobraćajnim znakom
* obeležen propisanim saobraćajnim znakom
Brzina kretanja vozila na auto-putu je ograničena
Kako objašnjava ABS, brzina kretanja vozila na auto-putu je ograničena na:
* 90 km/h, za autobuse kada se vrši organizovani prevoz dece, za zglobne autobuse bez mesta za stajanje, za teretna motorna vozila čija je najveća dozvoljena masa veća od 7.500 kg i za teretna motorna vozila sa priključnim vozilom
* 100 km/h, za autobuse i autobuse sa priključnim vozilom za prevoz tereta kao i za teretna motorna vozila čija najveća dozvoljena masa prelazi 3500 kg, ali nije veća od 7.500 kg
* 130 km/h, za sva ostala motorna vozila kojima je dopušten pristup
Pravila na moto-putu
Moto-put je držani put koji je:
* namenjen isključivo za saobraćaj motocikala, putničkih vozila, teretnih vozila i autobusa, sa ili bez priključnih vozila, ukoliko im je najveća konstruktivna brzina veća od 50 km/h i
* obeležen propisanim saobraćajnim znakom.
Šta je sve zabranjeno na auto-putu i moto-putu
Na oba državna puta zabranjeno je nekoliko stavki, među kojima su:
*zabranjen pristup i kretanje kolovozom pešacima i svim vozilima koja nisu svrstana kao motocikl, putničko vozilo, teretno vozilo, autobus sa ili bez priključnog vozila ili im je najveća konstruktivna brzina manja od 50 km/h
* zabranjeno je kretanje vozila zaustavnom trakom
* zabranjeno je vučenje neispravnog vozila, osim ukoliko je razlog za vuču nastao za vreme kretanja motornog vozila po autoputu ili moto-putu, kada je vučenje dozvoljeno do prvog isključenja
* nije dozvoljen pristup životinjama, odnosno vođenje životinja, a to podrazumeva i upravljanje zaprežnim vozilom
Auto-put kroz Beograd postao je moto-put
Podsetimo, u martu prošle godine, auto-put kroz Beograd, od Petlje Bubanj potok do Petlje Beograd, zvanično je postao moto-put, kategorisan kao državni put IM reda - M11.
Za svaki smer kretanja namenjene su po dve saobraćajne trake, dok za svaki smer postoji i zaustavna traka kojom nije dozvoljeno kretanje vozila, sem vozila hitne službe, vozila policije i vojske pod pratnjom.
Međutim, u zavisnosti od saobraćajnih mogućnosti, zaustavna traka je pretvorena u voznu traku za sva vozila, jasno označene saobraćajnim oznakama na kolovozu.
Maksimalna dozvoljena brzina na državnom putu kroz Beograd M11 iznosi 100 kilometara na sat na pojedinim deonicama predmetnog puta, a u zavisnosti od saobraćajnih uslova i manja, saopštilo je ranije Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.
Gde se može voziti zaustavnom trakom
U zavisnosti od dela dana, u oba smera auto-puta kroz Beograd stvara se podjednaka gužva te se saobraćaj jedva odvija, stoga zaustavnu traku, kao voznu, u smeru ka Nišu, moguće je koristiti na sledećim delovima:
* od petlje Bežanijska kosa do petlja Tošin Bunar
* od petlje Tošin Bunar do petlje Geneks.
Dalje, deo puta na kom možete voziti zaustavnom trakom jeste onaj:
* od petlje Geneks do petlje Arena
* od petlje Arena do petlje Sava Centar.
Na mostu Gazela svakako postoje tri vozne trake, a korišćenje zaustavne trake kao vozne ponovo je dozvoljeno:
* od petlje Autokomanda do petlje Dušanovac
* od petlje Dušanovac do petlje Medaković
U smeru ka Šidu situacija je drugačija, te je zaustavnu traku moguće koristiti od:
*petlje na Autokomandi do petlje Hitna Pomoć
*od petlje Sava Centar do petlje Arena.
Takođe, možete voziti i od:
* od petlje Arena do petlje Geneks
* od petlje Geneks do petlje Tošin Bunar
* od petlje Tošin Bunar do petlje Bežanijska kosa.
Kurir.rs/B.V.
HOĆE LI OVA EVROPSKA ZEMLJA POSLATI VOJSKU U UKRAJINU? Završen hitan sastanak u Parizu, evropski lideri otkrili detalje razgovora iza zatvorenih vrata