Zbog ovog dela na kolima može doći do požara! Brkić upozorava: Nekad je dovoljna i najmanja kap ulja da padne na taj usijani deo, sve plane u sekundi
DPF filter glavni krivac požara automobila. Čedomir Brkić savetuje da se mašine redovno održavaju kako ne bi došlo do gorenja
Na društvenim mrežama pojavio se uznemirujući video snimak automobila u plamenu na auto-putu Beograd - Šid. Na snimku se vidi kako se crni dim nadvio nad auto-putem,dok plamen guta automobil. Do ovakvih situacija dolazi sve češće, a naša novinarka Ksenija Stojiljković jutros je proveravala kako uopšte dolazi do požara na automobilu tokom vožnje.
Uzroci požara u saobraćaju mogu biti mnogobrojni, a o tome je više za govorio naš trofejni automobilista i novinar Čedomir Brkić. On je kazao da se na automobilima od 2008. godine nalaze DPF filteri, koji su pravo ekološko čudo.
- To je jedan mali auspuh i sistem koji služi da izduvni gasovi dodatno izgore. Uređaj je vrlo savremen, međutim pošto postoje automobili stariji preko 15 godina, tada može doći do paljenja na putu. Automobil, kada vrši regeneraciju izduvnih gasova usijava taj deo na 700-800 stepeni i tada se dešava da čak i najmanja kap ulja ili neke tečnosti koja se nalazi u automobilu ili neki deo koji nije lepo pričvršćen, kada dođe u kontakt sa tim usijanim malim auspuhom, dpf filterom jednostavno se zapali i dolazi do sagorevanja ili potpunog paljenja automobila.
Brzina kretanja automobila na auto-putu znato je brža nego tokom gradske vožnje i u naseljenim mestima. Što je brzina veća to je veća i mogućnost da se nekakva čestica nađe u dpf filteru, te da na taj način izazove požar.
- S obzirom na to da kroz taj mali uređaj dolazi i gorivo koje pospešuje dodatno sagorevanje čestica, te da bi izduvni gasovi bili čistiji u procesu sagorevanja može doći do usijanja tog uređaja, zapravo DPF filtera. Može da se desi da nešto što nije trebalo da bude na tom mestu tada nalazi, a to može biti motorno ulje, kočiono ulje ili neki plastični deo, čak i neka obloga koja nije dobro pričvršćena u servisu se zapali i tako izgori ceo auto - zaključuje Brkić i savetovao sve vozače da vode računa o svojim automobilima.
- Savet je da vodite računa i pazite na svoje kućne ljubimce na četiri točka te da ako primetite bilo kakvu fleku ili baricu, bilo šta ispod auta nemojte to shvatati olako već se odmah javite svom ovlašćenom servisu i otklonute sve što bi moglo da utiče na to da se automobil zapali.
Ukoliko je na automobilu sve očišćeno onda vozači ne bi trebalo da budu u panici, ali uvek na oprezu kada se nalaze na auto-putu.
- Ako je sve očišćeno i ako dpf filter nema dodira sa zapaljivom materijom tokom vožnje ili curenja ulja sigurno se neće desiti ništa. Ukoliko je sve ispravno i uređaj radi kako treba onda ne postoji šansa da se bilo šta desi. Na starijim automobilima moguće je doći do ekspoatacije te da im curi ulje, da propuštaju fluide i i tokom vožnje može doći do usijanja DPF filtera, tada je požar neminovan.
Zabranjeno preuzimanje dela ili čitavog teksta i/ili foto/videa, bez navođenja i linkovanja izvora i autora, a u skladu sa odredbama WMG uslova korišćenja i Zakonom o javnom informisanju i medijima.
Kurir.rs
JOŠ JEDNO VOZILO U PLAMENU
"ON JE URADIO NEŠTO MNOGO GORE OD UDARCA, KOLIKO SAM JA ČUO" Vučić o napadu na profesorku Pravnog: Nije namera da povrediš nekoga fizički, već da ga poniziš