Ovo liči na pristup sektaša, a ne nekog ko racionalno razmišlja. Niti je lekar, niti je nutricionista, kaže Goran Papović; Stručnjaci kažu da Cepter nema dokaze za svoje opasne tvrdnje

BEOGRAD - Filip Cepter treba da odgovara za svoje izjave.
Posle tvrdnji Filipa Ceptera da je srpska voda prepuna mišomora, da čokolada skraćuje život za tri dana, i da čips nema ni mrve krompira, građani su u strahu za svoje zdravlje. Mnogi smatraju da bi Cepter trebalo da snosi pravne posledice, jer je svojim izjavama uzbunio javnost i među ljudima stvorio paniku bez ikakvih dokaza.

Goran Papović, predsednik Nacionalne organizacije potrošača Srbije, potvrdio je da su Cepterove tvrdnje klasičan primer širenja panike među građanima nekog ko je imao ime i prezime ranijih godina, a sad se ne zna šta radi.

Sektaški pristup

- Neverovatno je to njegovo prosvetljenje, i više mi liči na pristup sektaša nego nekog ko racionalno razmišlja. Niti je lekar, niti je nutricionista. Za to što priča morao bi izneti dokaze, a to nije uradio. Takve stvari su nedopustive i potvrđuju činjenicu da kod nas ne postoji odgovornosti za izgovoreno - objasnio je Papović.

Uprkos tome što je „kralj šerpi“ uzburkao javnost, koja je od njega očekivala da dostavi dokaze o svojim tvrdnjama ili makar da povuče reč, on se nije predomislio, već je za Kurir potvrdio da i dalje misli sve što je rekao.

- Evo, upravo čitam vesti i ovu su neki od naslova: „Masovno trovanje: Hranom u Smederevu otrovano 180 osoba. Sumnja se da je krivac brza hrana“, zatim „Upozorenje: Voda u Danilovgradu nije za piće“. Nije li to dokaz da sam u pravu? - kaže Cepter.

Protiv debelih

Osim priče o otrovnoj hrani i vodi, on je oštro diskriminisao ljude s većom kilažom rekavši da njegova kompanija ne može da zapošljava debele. I ta njegova tvrdnja naišla je na oštre kritike i osude, „elegantno popunjeni“ tvrde da su Cepterovim komentarima diskriminisani, ali jedan od najbogatijih Srba ne odustaje.

- Opisaću vam malo metaforički. Mi promovišemo zdravlje, zdravu ishranu, zdrav i dug život. Kao što u košarci nije mesto nekom ko je visok 160 centimetara, tako i debela osoba ne može da promoviše zdravu ishranu. To nije diskriminacija i naravno da je u prenesenom značenju. Siguran sam da u „Cepteru“, u kojem je zaposleno 100.000 ljudi, ima mnogo onih koji imaju veću težinu od one koju sami žele - kaže Cepter.