Ako pitate bilo kog menadžera šta je najteža stvar u vezi sa njihovim poslom, većina će odgovoriti - posvećenost zaposlenih, motivacija, koherentnost tima ili nešto slično. Ukoliko ste rukovodilac, zapamtite da vi kreirate atmosferu u timu. Od vas sve počinje. Evo nekoliko praksi koje možete usvojiti da pokrenete tim

Pitajte i probajte
Nema bržeg načina da saznate šta funkcioniše za svakog zaposlenog nego da ih jednostavno pitate, i probate. Zaključite kome na koji način treba pristupiti. Introvertima, na primer, neće uvek odgovarati prisustvo drugih ili mnogo priče. Ekstrovertima, naprotiv, upravo takva atmosfera može biti ugodna za rad. Pronađite ključ za svakog pojedinca i održavajte balans između različitih temperamenata unutar vašeg tima.

Prihvatite promene
Prihvatajte i ohrabrujte nove ideje kao deo profesionalne kulture vašeg tima. Niko ne voli statično i staromodno okruženje. Tražite od vaših zaposlenih da budu kreativni i inovativni.

Dajte komentare
Povratna informacija sa vaše strane je neophodna da bi zaposleni napredovali. Gurajte vaš tim van zone komfora. Budite iskreni u svojim komentarima, čak i kada se to zaposlenima možda ne sviđa. Samo tako ćete osigurati napredak firme.

Odajte priznanje
Ljudima treba čestitati na dobro obavljenom poslu. Ako ne možete da ih nagradite na neki opipljiviji način, onda bar ne propustite priliku da se zahvalite zaposlenom koji je zadatak obavio kako treba. Možda zvuči smešno, ali niko nije imun na iskrene reči hvale. Ovaj mali gest će uticati na to da se zaposleni oseti motivisanijim.

Pokažite interesovanje
Nemojte se plašiti da će vas zaposleni manje poštovati ukoliko pokažete da vam je stalo do svakog pojedinca i njegovih ili njenih ciljeva i problema. U profesionalnom životu je važno držati distancu, ali ne treba biti potpuno nedostupan, a pomoć koju možda možete nekom pružiti uticaće pozitivno na njihov odnos prema radu za koji ste vi odgovorni.

Radite na snagama vašeg tima
Istraživanja kompanije za istraživanje Gallup pokazuju da stavljanje akcenata na snage zaposlenih direktno vodi do povećanja njihovog angažovanja. Zato posvetite vreme da otkrijete u čemu je svaki član vašeg tima najbolji i organizujte zadatke tako da njihove vrline dođu do izražaja. Tako će oni brže napredovati u svom poslu, a vi ćete kao rukovodilac imati bolji rezultat.

Fokusirajte se na nove članove tima
Istraživanja pokazuju da su zaposleni najangažovaniji u prvih šest meseci od trenutka zaposlenja. Upotrebite ovo znanje i pokušajte da ih stimulišete da nastave sa jednakom produktivnošću.

Ulažite u razvoj
Koristite alate i programe za učenje da proširite znanje svog tima i pratite njihov napredak. Iako budžet sigurno ne predviđa velika ulaganja u specijalizacije i treninge, uz malo dobre volje i istraživanja možete i sami pronaći dovoljno materijala da se boljitak u kvalitetu proizvoda vašeg tima oseti.

Uvek informišite zaposlene
Jedna od stvari koja najviše frustrira zaposlene jeste kada poslednji saznaju za važnu odluku koja je doneta ili novi projekat koji je pokrenut. Zato se potrudite da vaš tim što pre sazna sve novosti, a naročito one koje imaju direktan uticaj na njih i vaš sektor.

Efikasan menadžment se može naučiti, a ovi saveti su tu samo da vam pomognu na tom putu. Možda vam se čini da se sve što je pomenuto podrazumeva, ali se upravo ono što se podrazumeva najčešće previdi.