Kako treba da se ponašate na svom prvom poslu?
Ipak, postoji nekoliko osnovnih grešaka koje svi mladi ljudi prave, pa evo prilike da predupredite neke od njih:
1. Pojavite se na radnom mestu sat vremena pre vašeg nadređenog i ne napuštajte kancelariju pre nje ili njega.
2. Kada vas šef zamoli da dođete na sastanak, obavezno ponesite papir i olovku, dođite bar 10 minuta ranije i, ukoliko je to deo kompanijske kulture, obucite odelo. Ovo je znak poštovanja i činjenica da posao shvatate ozbiljno.
3. Na sastancima ne proveravajte telefon ni pod kojim okolnostima, a naročito ne radite to ispod stola. Obratite pažnju i hvatajte beleške. Razmotrite svačije mišljenje. Ne postoji ništa što ne može da sačeka, a rizik da uvredite pretpostavljene, klijente ili kolege je luksuz koji vam nije potreban.
4. Ne nosite laptop na sastanke osim ukoliko se to od vas ne traži, ili vam je potreban za konkretnu aktivnost, poput prezentacije. Ljudi su skloni mišljenju da otvoren laptop znači da se njegov vlasnik bavi svojim mejlovima umesto sastankom, čak i kada ovo nije istina. Držite se pera i notesa, tako ćete izgledati profesionalnije.
5. Nikada nemojte podrugljivo ili uvredljivo govoriti o klijentu, saradniku, a naročito ne o pretpostavljenom. Takođe, izbegavajte tračarenje i širenje glasina. Ako se vaše kolege šale na tuđi račun, ne nasedajte na provokacije, budite iznad toga.
6. Najbolje je da, za svaki slučaj, na korporativnim događajima ne pijete, osim ukoliko po sredi nije slavlje zbog nekog velikog uspeha. Ni po koju cenu ne dozvolite sebi da se napijete, jer ćete ovako izgubiti poštovanje kolega i ugroziti svoju poziciju.
7. Ne lažite. Iako zvuči banalno, mladi ljudi često nisu iskreni u izveštajima o radnim satima ili troškovima koje su napravili. Zapamtite da koliko god vaša laž bila mala, biće shvaćena mnogo puta gore nego što jeste.
8. Kada vas neko nešto pita potrudite se da pažljivo saslušate pisanje i ne žurite sa davanjem odgovora. Na ishitrene odgovore u pola sagovornikovog pitanja, niko ne gleda blagonaklono. I nemojte biti defanzivni kada vas neko napadne jer neki posao nije završen. Izvinite se, ali nemojte tražiti izgovore.
9. Nikada ne krijte greške od svojih nadređenih. Uverenje da će glasnik biti ubijen ne samo da je pogrešno, već, naprotiv, slučaj može biti obrnut: glasnik može biti nagrađen zbog hrabrosti da istupi, a uočen problem govori o tome da ste obratili pažnju i da vam je stalo.
10.Kada od vas traže da uradite nešto što ne znate, nemojte se momentalno predavati, već pokušajte da se snađete. Pitajte kolegu, potražite odgovor na internetu. Samo u slučaju da zaista ne uspete da nađete rešenje, priznajte svom rukovodiocu da niste uspeli da rešite problem. Defetizam na početku puta nikako nije preporučljiv.
Naravno, neke greške vam ne ginu, ali ako budete primenili ove savete brzo ćete postati poštovan saradnik i osoba od poverenja. Sve predispozicije da budete uspešni već imate u sebi, potreban vam je samo dobar biznis trening. Ovi saveti pomoći će novajlijama, a svakako nije na odmet ni da se iskusniji s vremena na vreme podsete ovih grešaka koje se lako mogu prevideti.
"DO 31. MARTA GRAĐANI ĆE VIDETI NAJŽEŠĆU BORBU PROTIV KORUPCIJE U POSLEDNJIH 24 GODINE" Vučić: Biće posebni mehanizmi, velike promene u narednih 100 dana