Kako nasloviti i-mejl da bi sigurno bio pročitan
Budite lični
Osoba kojoj šaljete i-mejl treba da se oseti posebnom. Zato obavezno dajte naslovu lični ton i ubacite detalje koji ne mogu proći naopaženo. Nemojte se plašiti da u naslovu koristite ime primaoca. Koristite sve što znate o njemu ili njoj. Ako znate gde se osoba kojoj šaljete i-mejl nalazi, uključite ime grada ne biste li privukli pažnju. Ubacite termine iz oblasti kojom se bavi. Probajte da na svaki način privučete pažnju. A ako je vaš i-mejl ličan, učinite i naslov takvim.
Pišite kratko i slatko
Kao što češće kliknete na kratke i elegantne Tweetove, i-mejlovi sa kratkim naslovima privlače pažnju i ističu se u inboxu. Dokazano je da naslovi kraći od 41 karaktera imaju bolji odziv. Nema potrebe objašnjavati sadržaj i-mejla u naslovu, potrebno je samo dati naznaku šta čitaoca čeka. Ali nemojte biti previše kreativni. Obavezno unesite frazu koja se vezuje za sadržaj mejla.
Koristite glagole
Koliko god da se trudite da skratite naslov mejla, ne zaboravite da ubacite glagol. Primera radi „Sastanak u ponedeljak je otkazan” daje bolji odziv od „Sastanak u ponedeljak”. „Poneti posluženje za sastanak” je još srećnija varijanta, jer poziv na akciju povećava šanse da čitalac privučen neobičnim zahtevom odmah odgovori.
Smanjite rizik da vaš i-mejl završi u spamu
Reči kao što su „besplatno”, „pozovi”, ili engleske reči poput sveprisutnih „buy” ili „sale” će skoro svaki i-mejl poslati direktno u spam. Zato uvek dvaput proverite sadržaj i potrudite se da sve reči budu promišljene i zvuče profesionalno. Istražujte i vremenom ćete naučiti koje su reči kritične. Ne zaboravite da naslove ne pišete velikim slovima i izbegavate znake uzvika, jer osim što su filteri za spam osetljivi na ovakvo obraćanje, ono se u internet etikeciji smatra neprofesionalnim. Reč „hitno” sačuvajte za krizne slučajeve.
Postavite pitanje
Ova popularna marketinška taktika može se bez problema primeniti i na lične i-mejlove. Postaviti pitanje snažno utiče na primaoce, jer se njihov mozak trudi da nađe odgovor. Ovo ih čini angažovanijim i pospešuje želju da nastave da čitaju. I-mejlove za koje vam je potreban hitan odgovor formulisati precizno: „Šta misliš o ovom članku?” ili „Da li si završio tekst za danas?” Znak pitanja po pravilu aktivira pažnju čitaoca.
Ako ste mislili da se čitanje i-mejla podrazumeva, varate se. Iako ih pišemo „na kilo”, svakom naslovu treba pristupiti pažljivo umesto po automatizmu. Pisanje efektnih mejlova je biznis veština koliko i umeće vođenja sastanaka. Kao i ostale veštine potrebne za uspeh, ona se trenira i vremenom unapređuje. Zato nemojte pisanje i-mejlova uzimati zdravo za gotovo i uvek dvaput razmislite pre nego što kliknete send.
"DANAS SU POKUŠALI DA SPREČE DA PENZIONERI U SRBIJI DOBIJU POVIŠICU U DECEMBRU" Vučić o opoziciji: Možete misliti kakva bi to katastrofa bila