Kako da napravite uspešnu mobilnu aplikaciju?
To izgleda lako, ali Apple i Google app prodavnice sada već postaju pretrpane milionima aplikacija. Uz tako veliku konkurenciju, više nije jednostavno istupiti iz gomile. Zato je, kao nikada ranije, postalo važno praviti aplikacije za više platformi i reklamirati ih.
Pretpostavimo da ste napravili aplikaciju kojom ste zadovoljni. Koji je pravi put za reklamiranje? Kada govorimo o aplikacijama, situacija je specifična. Postoje tri marketinška stadijuma:
- Predlansiranje,
- Lansiranje i
- Postlansiranje.
Potrebno je da napravite brend, da privučete korisnike i odaberete ciljano tržište za vašu aplikaciju.
Predlansiranje
Sve počinje od pravog pitanja. Zapitajte se:
- Koje je vaše ciljano tržište?
- Šta želite da postignete?
Jako je važno usmeriti marketing na određeno tržište koje će pozitivno reagovati na vašu aplikaciju. To je najefikasniji način da što više ljudi sazna za nju.
Šta je vaš cilj? Da li želite da dostignete što veću popularnost ili što veće prihode?
Odgovor na to pitanje će vas pravilno usmeriti kada budete birali način marketinga. Dobro razmislite. Vaši zaključci će voditi vašu reklamu.
U sklopu vašeg marketinga bi trebalo da uradite sledeće:
- da analizirate trenutno tržište,
- da odredite poslovne ciljeve,
- da definišete ključne strategije marketinga,
- da precizirate korake ka ostvarivanju svojih ciljeva,
- da isplanirate budžet.
Ne bi bilo loše da, što je moguće ranije, napravite svoj sajt na kojem ćete reklamirati aplikaciju, posvećen isključivo njoj, a da se odmah zatim angažujete promociji preko društvenih medija.
Lansiranje – Fokusiranje na optimizaciju u prodavnici aplikacija
Borba za svoje mesto u prodavnici aplikacija vam predstoji, pogotovo ako prvi put objavljujete aplikaciju. Prema statističkim podacima, samo 5 od 250 izdavača aplikacija su novi.
Šta se podrazumeva pod optimizacijom u prodavnici aplikacija? To su pozicija i način na koji će ljudi naći vašu aplikaciju nakon lansiranja. Optimizacija zavisi od 5 ključnih elemenata:
- imena aplikacije,
- dizajna ikonice aplikacije,
- odabira ključnih reči i opisa,
- slika,
- recenzija aplikacije.
Brandchannel, sajt posvećen brendiranju, navodi da se 60% aplikacija preuzme na osnovu preporučenih aplikacija. Prijatelji i porodica takođe mogu imati važnu ulogu u lansiranju vaše aplikacije. Bar 10-12 ljudi bi trebalo da vam pomogne i testira vašu aplikaciju. Takođe, ne bi bilo loše da vašu aplikaciju ispitaju neke uticajnije osobe s kojima ste stupili u kontakt jer će tako aplikacija brže steći popularnost.
Postlansiranje – Izgradnja i održavanje odnosa sa korisnicima
Odmah nakon lansiranja najviše se morate usredsrediti na vaše korisnike.
Pratite društvene medije, obeležavajte značajne napretke, npr. prvih 1.000 preuzimanja i slično, uključujući korisnike u diskusije. Obratite pažnju na to šta konkurencija radi i uvek se trudite da budete bolji. Zato, obavezno zabeležite svaku zanimljivu reklamu koju posle možete modifikovati.
Na kraju, nemojte zaboraviti da izgradite svoju mrežu za reklamiranje aplikacije. Najbolje je da se pridružite profesionalnim grupama čiji bi članovi mogli da se zainteresuju za vašu aplikaciju. Povežite se sa drugim developerima aplikacija, kako biste mogli nešto da naučite direktno od ljudi koji prave aplikacije.
Kao što vidite, osim zabave, pravljenje aplikacija može postati ozbiljan biznis. Ukoliko planirate da uđete u ovaj svet, a nemate dovoljno predznanja o dizajniranju i kreiranju aplikacija, sve što vam je neophodno možete naučiti na kratkim obrazovnim programima ITAcademy, o kojima se možete informisati ovde.
"PREDSEDNIK I GRADONAČELNIK SU OD PRVOG MOMENTA SA NAMA" Bolna ispovest porodice Firić: Pustite nas da oplakujemo decu bez vaših protesta i politike (VIDEO)